Sprangers dzimis Antverpenē, Nīderlandē. Mācījies Antverpenē un Hārlemā. Strādājis dažādās Rietumeiropas pilsētās - Francijā, Itālijā, Vīnē un Prāgā, kur arī pavada savus pēdējos dzīves mirkļus.
Darbojies vācu imperatoru Maksimiliana II galmā un no 1580. gada Prāgā Rūdolfa II galmā. Daiļradē jūtama itāļu manierisma gleznotāja Parmidžanīno un renesanses laika itāliešu gleznotāja Koredžo ietekme. Gleznojis reliģiska, alegoriska un mitoloģiska satura darbus, kā arī portretus.
16. gadsimta darbs "Ādams un Ieva" gleznots uz koka ar eļļas un tempera krāsām. Izvēlētajā Bībeles sižetā, atšķirībā no viduslaikiem, parādās mākslinieka interese par kailķermeni, tā vitalitātes un spēka atklāsmi.
Reālistiski attēloti Bībeles simboli – labā un ļaunā atzīšanas koks un kārdinājuma čūska. Fonā paveras ainava ar teiksmaino paradīzes dārzu un tajā mītošajiem dzīvniekiem un putniem. Mākslinieka reālistiskais skatījums saaužas ar spilgti izteiktu manierismu, kas izpaužas nedabiski izliektajās Ādama un Ievas pozās, kustībās un žestos. Gleznas kolorītā autors centies radīt pretstatu efektu, izvēloties Ādama tumšo ādas toni pret Ievas sievišķīgo, marmorgaišo augumu.
Muzeja kolekcijā Bartolomeusa Sprangera glezna "Ādams un Ieva" ir kopš 1937. gada, kad tas ticis nopirkts no kādas privātpersonas.
Mākslas darbs apskatās Mākslas muzeja "Rīgas Birža" pastāvīgajā ekspozīcijā - Gleznu galerijā.
Šo un citus LNMM dārgumus tuvplānā varat aplūkot arī šeit, kā arī iepazīties ar tiem īpaši izveidotajā tematiskajā sadaļā - 100 dārgumu mākslas muzejā.