Nupat publiskots par dzelzs lēdiju dēvētās Lielbritānijas premjerministres Mārgaretas Tečeres pēdējais portrets pirms nāves. Tā autore Lorna Meja Vadsvorha gleznu vēlējusies parādīt publikai, tad, kad būs norimušas politiskās debates par Tečeres mantojumu un uzskata, ka patlaban pienācis īstais laiks.
2007. gadā tapušais darbs skaidri parāda, ka tā autore izjutusi dziļu cieņu pret reiz ietekmīgo politiķi. Triepieni ir lieli, plati, bet krāsas un kontūras kontrastainas un asas, norādot arī uz pašas Tečeres rakstura īpašībām.
Māksliniece politiķi apbrīnojusi jau sen, bet tad reiz pamanījusi viņu operā un caur bijušās premjerministres miesassargu nodevusi viņai zīmīti, ka vēlas politiķi gleznot. Viņa piekritusi, un glezna tapusi piecās tikšanās reizēs.
"Es viņu dziļi apbrīnoju, nemaz nebiju gatava tam, cik viņa būs piemīlīga un laipna... ir tik viegli dēmonizēt cilvēkus, ar kuriem, tavuprāt, tev nav nekā kopīga," stāsta māksliniece. Lai gan glezna atklāj Tečeres raupjumu un tiešumu, tajā paslēpts arī viņas sievišķīgais trauslums, uzskata pati darba autore.
Kā vēlāk izrādījās, Vadsvorha bija pēdējā, kurai bijusi iespēja gleznot slaveno "dzelzs lēdiju". Lai gan pati modele norādījusi, ka darbā izskatās pārāk nikna, viņai darbs paticis.
Gleznu par aptuveni 400 000 esot iegādājies kāds privāts kolekcionārs un to izīrējis Konservatīvajai partijai, kas savukārt darbu izstādīs savā galvenajā birojā.