Neparastajā izstādē divu paaudžu mākslinieki – dizainers, viens no kinētiskās mākslas pionieriem Latvijā Arturs Riņķis (1942) un starptautisku atzinību guvusi jaunākās paaudzes fotogrāfe Iveta Vaivode (1979) – sastopas un veido savu dialogu laikā un telpā, izmantojot dažādus medijus – sākot ar instalācijām un fotogrāfiju, beidzot ar video, animāciju un skaņu.
Ideja par šādas sadarbības iespēju dzima 2013. gada rudenī, iedvesmojoties no Artura Riņķa kinētiskās mākslas dārza "Nekurienes vidū", kas atrodas Kurzemē, Sabiles apkaimē. Šī teiksmainā vieta vairāku gadu garumā kalpojusi gan kā reāla, gan arī iedomāta abu mākslinieku attiecību laboratorija, kas 2016. gadā sasniegusi materializāciju izstādes formātā.
Savās sajūtās par radošo procesu dalās Iveta Vaivode: "Ko īsti nozīmē atvērt otra cilvēka pasauli un kļūt par šīs pasaules daļu? Vai ir iespējams pārvarēt robežu starp sevi un citu, kļūstot par spoguli, kur vienīgā iespēja ieraudzīt otru ir lūkoties pašam savā atspulgā? Ir teju vai neiespējami novilkt striktu robežlīniju starp to, kas ir reāls vai iedomāts, patiess vai nepatiess. Īpaši mākslas darbā – tie vienlaikus var būt kā patiesi, tā nepatiesi, kā reāli, tā fiktīvi. Turklāt, patiesības un nepatiesības var būt vairākas. Mākslas darbā ir svarīgs ceļš, ne tik daudz gala rezultāts. Un šis ceļš uz otra mākslinieka pasauli caur kopdarbu un spēli ir mūsu izstādes centrālā tēma."
"Dzīvojot mākslas dārzā "Nekurienes vidū", mēs paši kļuvām par iedomātiem tēliem un savu darbu aktīvu sastāvdaļu, par tādām kā trešajām personām – mūsu iztēles augli. Šiem tēliem tika izdomāti vārdi, un lēnām tie sāka dzīvot savu neatkarīgu dzīvi. Līdzīgi kā Artura instalācijas iegūst tām nepieciešamo maģisko auru tikai nakts laikā, tā iedomāto tēlu dzīve "Nekurienes vidū" atdzīvojas fotogrāfijās, video darbos, fiktīvos stāstos un performancēs. Tomēr dažādās mākslas formas nav vienīgais, kas veido izstādi. Tikpat svarīgi ir mākslinieku risinātie dialogi, aprautās īsziņas, teksti vai notikumi, kas risinās turpat blakus, pavisam īstā, pavisam ikdienišķā dzīvē."
Skatītājiem tiek piedāvāta izstāde-izrāde, kura ļaus izkāpt no ikdienas rutīnas rāmjiem un paraudzīties uz dzīvi ar sapņotāju acīm, iesaistoties abu mākslinieku fantāziju spēlē, kas ir romantiski naiva, melanholiski smeldzīga un pārpasaulīgi vieda.
Iveta Vaivode ir viena no atpazīstamākajām latviešu fotogrāfēm. Studējusi Bornmutas Mākslas institūtā (Lielbritānija), patlaban iegūst maģistra grādu Ālto Universitātē Helsinkos (Somija). Mākslinieces pēdējā fotogrāfiju sērija "Klēpis" guvusi vairākus starptautiskus apbalvojumus, starp kuriem minami "CO Berlin Talents 2014", "Burn Magazine" stipendija, kā arī nominācijas pasaules nozīmīgākajos fotokonkursos "Sony Word Photography Award" un "Leica Oscar Barnack Award".
Arturs Riņķis ir dizainers un mākslinieks. 1974. gadā absolvējis Latvijas Mākslas akadēmijas Dizaina (Rūpnieciskās mākslas) nodaļu. Izstādēs piedalās kopš 1976. gada, tad pat arī kļuva par Latvijas Mākslinieku savienības biedru. 1978. gadā viņš bija viens no trim leģendārās izstādes "Forma. Krāsa. Dinamika" autoriem (kopā ar Valdi Celmu un Anduli Krūmiņu). Tā bija pirmā izstāde PSRS vēsturē, kas pilnībā veltīta kinētiskajai mākslai. 1996. gadā pēc personiskas iniciatīvas izveidojis kinētiskās mākslas dārzu "Nekurienes vidū" savā lauku īpašumā Talsu novadā.
Artura Riņķa darbus iedvesmo tehnoloģija, utopiskas idejas un daba – debess, zeme, ūdens kustība un gaismas rašanās. Izmantojot komplekso sinestēzijas pieeju, meistars rada neatkārtojamu apbrīnas vērtu poētisko vidi, viegli levitējot starp pragmatisko realitāti un iztēles absolūto brīvību. Mākslinieks ir stīmpanka (zinātniskās fantastikas virziens) entuziasts un pielieto šī stila elementus savos mākslas objektos.
Par darbu "Pulsārs Q 19" izstādē "Saules sistēmas perspektīva" (LNMM izstāžu zālē Arsenāls 13.11.2014–25.01.2015) un pēdējo divu gadu radošo darbību Mākslas dārzā "Nekurienes vidū" Arturs Riņķis tika izvirzīts 2015. gada Purvīša balvas finālam.
DMDM atrodas Rīgā, Skārņu ielā 10/20.