Glezna "Cerera un divas nimfas" (Prado, Madride), kas aplūkojama izstādē "Prado 12 raksturi", ir daļa no Spānijas karaļa Filipa IV kolekcijas. Šoreiz saruna būs par Rubensa laika galmiem, pasūtījumiem un viņa laika karaļu, hercogu un kardinālu kolekcionēšanas kaislību.
""Cerera un divas nimfas" ir divu mākslinieku – figurālās glezniecības un flāmu baroka dižmeistara Pītera Paula Rubensa un kluso dabu virtuoza Fransa Sneidersa – kopdarbs. "Cerera un divas nimfas" līdz nokļūšanai "Prado" kolekcijā, rotāja "Real Alcázar de Madrid" sienas. Kailie, vitālie nimfu un romiešu auglības dievietes Cereras ķermeņi un augļiem pārpildītais rags pauž zemes radošo spēku un simbolizē pilnību. Lai arī tēmai ir izvēlēts antīkais sižets, izstādes kontekstā tā iegūst nedaudz citu raksturu – skatoties meistarīgi gleznotajos, no puritānisma aizspriedumiem brīvajos sieviešu ķermeņos, nepiespiestajā kustību plastikā, rodas asociācijas, kas vedina šos tēlus definēt kā visa pirmsākumu – Ievu no Paradīzes dārza. Jo arī Paradīze ir pilnība. Cerera ir arī viens no Rīgas Biržas nama (1856) simboliskajiem tēliem, kas rotā ēkas fasādi un galeriju interjerus, atklājot šīs ēkas arhitekta Haralda Jūliusa Boses (1812–1894) ieceri radīt ēku – bagātības simbolu – formās, kas ir tuvas Venēcijas palaco arhitektūrai. Tas norāda uz šī antīkā personāža popularitāti dažādos gadsimtos un kultūrās.," stāsta Mākslas muzeja "Rīgas Birža" vadītāja Daiga Upeniece.