Divdabis LNMM LLMC Meldere
Foto: Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs

Ceturtdien, 1. jūnijā, pulksten 17.00 Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā (LNMM) Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs (LLMC) atklāj izstāžu cikla "Divdabis" otro izstādi "Divdabis. Atis Ieviņš/ Inga Meldere", kas būs atvērta līdz 2. jūlijam, portālam "Delfi" pavēstīja LLMC komunikācijas vadītāja Marta Krivade.

LLMC izstāžu cikla "Divdabis" otrā izstādē apskatāmi fotogrāfa un aizrautīga eksperimentētāja Ata Ieviņa un mūsdienu mākslinieces Ingas Melderes darbi.

"Idejas sākumpunkts ir Ata Ieviņa fotosietspiedes tehnikā veidotais darbs "TV" (1980), kurā redzams krāsu televizora ekrāns ar tukšiem hokeja vārtiem," stāsta izstādes "Divdabis. Atis Ieviņš/ Inga Meldere" kuratore Inga Lāce. "Darbu raksturo gan autora interese par tobrīd Padomju Latvijā vēl reti pieejamo krāsu televīziju un tās attēlu, gan tā laika ikdienas dzīves pelēcība, kurā televīzija piedāvāja kaut īslaicīgu atelpu no realitātes. Savos jaunajos speciāli izstādei veidotajos darbos Inga Meldere turpina domāt par ekrānu, tā rādītajiem attēliem un skatītājiem no mūsdienu perspektīvas, ņemot vērā šodienai raksturīgo vizuālo materiālu pārpilnību."

Abus māksliniekus vieno eksperimenti ar mākslas darbu tehnoloģiju. Ata Ieviņa padomju laikā radītie portreti, kas būs redzami arī izstādē, veidoti viņa unikālā autortehnikā – sudraba kodinājums. Tā laika fotopapīram reaģējot ar sudraba attīstītāju, Ieviņš panācis fotogrāfijas tehnikā radītu, gleznai pietuvinātu attēlu. Tas sasaucas ar Ingas Melderes mākslas eksperimentiem, kuros māksliniece attēlu vispirms drukā uz auduma, glezno tam pāri, dažkārt drukā vēlreiz vai maina norišu kārtību, un, izmantojot šo sarežģīto tehnoloģisko procesu, rada vieglas, caurspīdīgas un smalkas attēlu kolāžas. Kamēr Ieviņa darbos var nojaust ironisku vai dažkārt kritisku padomju laika sabiedrības vērojumu, Melderi interesē gan personiski, gan mākslas un vēstures attēli.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!