Latvijas valsts simtgades vasara māksliniekam Egilam Rozenbergam aizsākusies ar dalību izstādē "Gobelēnu krāsas. Mūsdienu gobelēni no "Mobilier national" kolekcijas Francijā" Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā un 6. Rīgas Starptautiskajā tekstilmākslas un šķiedras mākslas triennālē "Tradicionālais un laikmetīgais" LNMM izstāžu zālē "Arsenāls". Taču personālizstāde "Transfigurācija" ir Latvijas Nacionālā mākslas muzeja Kupola zālei vairāku gadu garumā īstenots projekts, kas radoši ataino laikmetam tipiskos simbolus un zīmes, tehnoloģiju un materiālu būtiskās pārvērtības.
Atsaucoties uz tradicionālo aušanas tehniku un klasisko sienas segas formātu, Egils Rozenbergs savos objektos vēlas parādīt 20. gadsimta beigu un 21. gadsimta sākuma elektroniskajam laikmetam raksturīgas izteiksmes iespējas. Meistars pievērsies līdz tam neizmantotiem materiāliem un motīviem, rosinot pārdomas par to, kādā neparastā laikā mēs esam dzīvojuši – kad valdīja vinila skaņuplates, kad sākās magnetofonu ēras attīstība no platajām uz šaurajām lentām. Tad visus prātus pārņēma video, kas informēja par pasaules notikumiem un jaunāko kino jomā, ko stagnācijas laika Latvijā citādi nebija iespējams iepazīt. Taču visas reiz aktuālās tehnoloģijas ir ātri novecojušas, bet materiāli palikuši. Tāpēc Egils Rozenbergs dabīgo izejvielu vilnas un linu vietā tagad izmēģina sintētiskas, darbojas ar video- un audiolentēm, polipropilēna un citām šķiedrām. Vienlaicīgi viņa autortehnikā izpildītie telpiskie objekti atklāj tekstilmākslai neierastu izejvielu īpatnības un spēju reflektēt gaismu, kas palīdz kāpināt vizuālo izteiksmību.