"Vasara un rudens ir laiks, kad Eiropas mākslas notikumu plānojums ir piesātināts ar vēsturiski un jau tradicionāli ierastajiem mākslas tirgiem, biennālēm un festivāliem. Tāpēc vadošo mediju žurnālistu, mākslas kritiķu un prominentu mākslas pasaules pārstāvju viesošanās Rīgas biennāles atklāšanā nav bijusi nejaušība, bet gan cītīgs komandas darbs," medijiem vēsta biennāles veidotāji.
Rīgš šovasar viesojušies pazīstamais mākslas kurators un kritiķis Hanss Ulrihs Obrists (Hans-Ulrich Obrist), arī itāļu izcelsmes krievu mākslas eksperts un kurators Viktors Miziano (Виктор Мизиано), kurš mūsdienu mākslas pasaulē zināms kā viens no laikmetīgās mākslas biennāles "Manifesta" pirmajiem kuratoriem. Atgādinām, ka pirmās biennāles kuratore ir Katerina Gregos, mākslas pasaulē pazīstama grieķu izcelsmes izstāžu veidotāja, autore un lektore.
Mākslas mediju portālos RIBOCA ir iekļuvusi vairrākkārt šī gada top mākslas notikumu izlasēs. Franču vadošais laikraksts "Le Figaro" biennāli ir salīdzīnājis ar dārgumu medībām, savukārt amerikāņu izdevums "Vogue" RIBOCA piemin kā notikumu, kura dēļ kā Eiropas nedēļas nogales galamērķi ir jāplāno tieši Rīga, uzsverot: "Jau no paša sākuma RIBOCA1 šķērso daudzas jaunas teritorijas un piedāvā netipisku un svaigu ģeopolitisko un vēsturisko kontekstu".
Arī "The Calvert Journal" – mākslas medijs, kas pievēršas Austrumeiropas un Centrālāzijas mākslai secina: "Nekad nav bijis labāks laiks, lai dotos uz Latviju – Rīgā ir sastopams tāds pasaules vadošo mākslinieku tandēms!". Savukārt britu BBC radio žurnālistu uzmanības lokā ir bijuši konkrētu RIBOCA mākslinieku klātienes intervijas par traģēdijas triumfu mākslā.
Portāla "Artnet" recenzenti vēsta: "Neskatoties uz sarežģīto izstāžu producēšanu un apjomīgo darbu skaitu, kā arī skaisti izstrādāto ceļvedi, RIBOCA vislabāk pārsteidz ar jutekliskām, visaptverošām, ar formu mainīgām ekspozīcijām, kas paredzētas personīgākām aktuālām tēmām zinātnē, tehnoloģijā, ekoloģijā un ekonomikā." Biennāles apskatu Keita Brauna (Kate Brown) noslēdz ar secinājumu, "Kuratore Gregos kopā ar savu komandu ir uzlikusi augstu latiņu turpmākajai biennāles norisei. Visi mākslinieki, ar kuriem runājām, neatkarīgi no tā, vai viņi būtu latvieši, baltieši, sievietes vai starptautiskie mākslinieki - ikviens bija priecīgs būt biennālē. Viņi pieminēja komandas augsto profesionālismu, rūpes un viesmīlīgo uzņemšanu, arī par atalgojumu, kas māksliniekiem nav mazsvarīgi."
"Vārdu virknējums "RIBOCA" izskan arvien biežāk un arī kļūst saprotams un atpazīstams. Esam patiesi gandarīti, ka jau tagad biennāle ir izraisījusi ievērību un popularitāti ne tikai profesionāļu, bet arī plašākā sabiedrībā. Vienlaikus šis ir arī vēsturisks notikums Latvijai, jo līdz šim šāda vēriena mākslas izstāde nav piedzīvota, un ir neizsakāms prieks, ka varam atstāt savu nospiedumu Latvijas un Baltijas kultūras vēsturē. Lai arī biennāles norise ir pusē, mēs ļoti ceram uz tikpat aktīvu izstāžu apmeklējumu septembrī un oktobrī, un aicinām ikvienu iepazīt laikmetīgās mākslas daudzvalodību izstādēs, lekcijās, koncertos un dažādajās meistardarbnīcās," uzsver Agnija Mirgoroska, RIBOCA dibinātāja un komisāre.
Jau ziņots, ka 2. jūnija līdz 28. oktobrim pirmo reizi norisinās Rīgas Starptautiskā laikmetīgās mākslas biennāle (Riga International Biennial of Contemporary Art - RIBOCA). Tajā piedalās 104 mākslinieki no dažādām pasaules valstīm, piedāvājot 141 mākslas darbu astoņās norises vietās Rīgā un Jūrmalā, kā arī pilsētvidē.
Biennāles izstādi iespējams aplūkot Latvijas Universitātes bijušajā Bioloģijas fakultātes ēkā (Kronvalda bulvāris 4, Rīga), Kristapa Morberga rezidencē (Z.A.Meierovica bulvāris 12, Rīga), Andrejsalā (Andrejostas iela 29, Rīga), bijušajā tekstilrūpnīcā "Boļševička" (Ganību dambis 30, Rīga), Sporta2 kvartālā (Sporta iela 2, Rīga; ieeja no Hanzas ielas 10), mākslas centrā "Zuzeum" (Lāčplēša iela 101, Rīga), Kaņepes Kultūras centrā (Skolas iela 15, Rīga) un Mākslas stacijā "Dubulti' (Zigfrīda Meierovica prospekts 3, Jūrmala).