Latvijas Nacionālais mākslas muzejs uzsācis projekta "Vienas gleznas stāsts" otro sezonu un turpina iepazīstināt ar savā ekspozīcijā esošajiem mākslas darbiem. Ceturtais stāsts ir par Jāņa Pauļuka gleznu "Felicita ar avīzi" (1945).

Šajā darbā tēlota mākslinieka sieva. Pauļuks rakstīja: "Manā dzīvoklī ir vislabākā meitene kā sieva, un manā dzīvoklī jābūt vislabāk uzgleznotiem darbiem." Šādu ideālu darbu viņš nepārprotami arī centies radīt. Felicita pozē kā Austrumu odaliska ar turbānu galvā, sēžot uz grezna tepiķa sudrabaini pelēcīgu aizkaru fonā, kas sniedz vēsu kontrastu jutekliski siltai miesas krāsai. Kā blāvi trausla puķe blakus krāšņiem ziediem vāzē Felicita izraisa ne tikai apbrīnu, bet arī trauksmi.

Orientālā buduārā Latvijas Komunistiskās partijas centrālais laikraksts "Cīņa", ko sieviete tur rokā, izskatās tik svešs kā jaunās Padomju Savienība himnas vārdi, kurus no iepriekšējā gada vajadzēja dziedāt arī Latvijas iedzīvotājiem. Bet avīze nenorāda tikai uz politiskām pārmaiņām, bet vienlaicīgi kalpo kā ģimenes dzīves hronikas dokuments, jo 1944. gadā Felicita atsāka mācības mākslas akadēmijā un vienlaikus sāka strādāt laikrakstā "Cīņa" par ilustratori un karikatūristi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!