Īpašajā ekspozīcijā būs skatāma daļa no beļģu kolekcionāres Galilas Barzilai-Olandē krēslu kolekcijas. Tas ir viens no viņas krājuma vairāk nekā 20 dažādajiem tematiskajiem un konceptuālajiem atzariem.
Izstādes idejiskais sākumpunkts ir krēsla kā objekta ceremoniālais un tai pašā laikā daudzietilpīgais raksturs, tāpēc šis šķietami vienkāršais un ikdienišķais priekšmets regulāri nonācis mākslinieku uzmanības lokā. "Krēslā ir kaut kas no pašiem pamatiem, tas iemieso kopā būšanu. Līdzko jūs ienākat telpā, ir šis aicinājums: apsēdieties. Sajūta, ka esat gaidīts. Krēsls ir ļoti cieši saistīts ar komunikāciju," paskaidro Galila Barzilai-Olandē. "Manā kolekcijā krēsli ir absolūti radoši objekti, katrs no tiem ir atšķirīgs un ar savu personisko stāstu."
Izstādē kopumā tiks eksponēti 50 krēsli, kuru autori ir gan pazīstami, gan arī jauni mākslinieki, dizaineri un arhitekti, viņu mītnes zemēm variējoties no Francijas, Vācijas, Lielbritānijas un Beļģijas līdz Senegālai, Mozambikai, Libānai, Izraēlai un Dienvidkorejai. Autoru vidū arī tādi nu jau leģendas statusu iemantojuši vārdi kā Francs Vests (Franz West), Hanss-Peters Feldmans (Hans-Peter Feldmann) un industriālais dizainers Rons Arads (Ron Arad).
Izstāde "Krēsls kā mākslas darbs. Galilas kolekcija, Beļģija" ir izstādes "Purvīša balva 2019" satelītprojekts, un to īsteno mākslas portāls "Arterritory.com" sadarbībā ar Latvijas Nacionālo mākslas muzeju.
Jau ziņots, ka "Purvīša balvas 2019" laureāts tiks nosaukts 12. aprīlī īpašā ceremonijā mākslas centrā "Zuzeum", savukārt par savu simpātiju var nobalsot portāla "Delfi" lasītāju balsojumā.