Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs turpina Latvijas valsts simtgades svinību izstāžu ciklu "Pārnēsājamās ainavas", kas seko atšķirīgiem emigrācijas un trimdas stāstiem, aplūkojot tos plašākā mākslas norišu, migrācijas un globalizācijas kontekstā. Līdz šim izstādes notikušas Parīzē, Rīgā un Gotlandē, tagad tām pievienojas Berlīne ar "Pārnēsājamās ainavas: atdalot dzelzs priekškaru", kas līdz 25. jūlijam būs skatāma laikmetīgās mākslas telpā "District Berlin".
Izstāde veidota sadarbībā ar laikmetīgās mākslas telpu "District Berlin" un tās centrālā ass ir neordināra personība – Valdis Āboliņš (1939 - 1984), kurš ir arī viens no Rietumeiropas latviešu trimdas vides kontroversālākajiem kreiso politisko ideju pārstāvjiem. Viņa personība ir tas simboliskais un faktiskais savienojuma elements starp Rietumiem un Padomju Latviju, kas ļauj abas mākslas vides iepazīt kā kopējai kultūras telpai piederīgas arī situācijā, kad tās šķīra dzelzs priekškars. Viņa radošā darbība izstādes kontekstā liek pārvērtēt Aukstā kara apstākļus un kultūras procesus situācijā, kad Eiropu dalīja Dzelzs priekškars un Berlīnes mūris, pievērsties politiskajiem un sociālajiem sprieguma punktiem, kā arī skatīt Āboliņa personību vienlaicīgi piederīgu Berlīnei un Padomju Latvijai.
Izstādē ir eksponēti gan arhīvu materiāli un to interpretācijas, gan laikmetīgo mākslinieku darbi, kuri pārskatot gan savas personīgās pieredzes, gan izvēršot dažādos vēstures samezglojuma punktus, veidojuši jaunus darbus.