Šie ienākšanas ceļi ir atšķirīgi, un tos nosaka dažādi faktori: valsts kultūrpolitikas nostādnes, ekonomiskā situācija, vērtību un prioritāšu izmaiņas krājuma komplektēšanas politikā, arī dažādas nejaušības. Trīsdesmit gadu laikā mūsu valstī un sabiedrībā ir notikušas daudzas pārmaiņas, kas loģiski ietekmējušas muzeja attīstību. Tagad DMDM vēlas kompleksi paskatīties uz šo jautājumu kopumu, domājot par muzeja un krājuma nākotnes perspektīvu.
Mūsdienīga muzeja uzdevums ir nodrošināt šīs informācijas atklāšanu un nodošanu auditorijai tai saprotamā veidā. Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja pamatkrājumā glabājas 11 928 vienības, bet pastāvīgajā ekspozīcijā iespējams iepazīties tikai ar 522 priekšmetiem. Faktiski apmeklētājs redz vien nelielu daļu no apjomīgās kolekcijas, tādēļ svarīgi ir stāstīt sabiedrībai par procesiem, kas notiek "aisberga" neredzamajā daļā, padarīt muzeja krājuma darba specifiku atvērtāku un plašāk pieejamu. Tiek meklētas jaunas komunikācijas formas, lai muzejiskie priekšmeti emocionāli uzrunātu skatītājus, attīstītu viņos empātiju un veicinātu interesi par muzeja darbu kopumā, tādējādi aicinot uz savstarpēju dialogu par muzeju vērtību nozīmi 21. gadsimtā.