Kā informē Fotogrāfijas muzeja pārstāvji, izstādē "Ķermenis – propagandas veids", ir apskatāmas fotogrāfijas, kurās redzamas ķermeņa kulta izmaiņas pēcpadomju Ukrainā.
Izstādes uzmanības centrā ir pētījums par paralēlēm, kuras veidojas starp 20. un 21. gadsimtu, kā arī vizuālo saikņu un ietekmju atklāšanu. Vizuālie materiāli ietver tādus priekšmetus kā arhīvu fotogrāfijas, ikdienas fotogrāfijas no privātiem ģimenes albumiem, propagandas materiālus, plakātus un sešu mūsdienu autoru radītās darbu sērijas.
"Cilvēka ķermenis un fiziskā forma vienmēr ir pārstāvējuši sociālos un kultūras procesus konkrētā vēsturiskā periodā. Cilvēka ķermeņa vēsture un kategorijas kā augums, miesa un seksualitāte atspoguļoja to problemātiku un izmaiņas kultūras, politikas un ekonomikas tendencēs, atainojot vēsturisko laikmetu.
Cilvēka augums un ķermeņa pielietojums parāda noteiktus kultursociālus procesus, un totalitārās varas pārstāvji bieži manipulēja ar ideju par ķermeni. Ideja par "jauno cilvēku", ar veselu un fiziski spēcīgu ķermeni bija izveidota, lai kontrolētu sociālo kopķermeni kā vienotu sistēmu. Padomju Savienības sabrukums radīja iespēju jaunu virzienu attīstībai, kā rezultātā vārda un runas brīvība aktualizēja cilvēka ķermeņa lomu mākslā, fotogrāfijā un sabiedrībā," raksta izstādes veidotāji.
Katerina Radčenko ir kuratore, fotogrāfe, fotogrāfijas pētniece. Starptautiskā festivāla "Odesas foto dienas" dibinātāja un vadītāja, publicējusi rakstus vairākos starptautiskos žurnālos un portālos. Kūrējusi izstādes Ukrainā, Dienvidkorejā, Zviedrijā un Gruzijā, kā arī lasa lekcijas un vada darbnīcas universitātēs un fotogrāfijas skolās.
Piektdien, 8. novembrī, pulksten 18.00 Latvijas Fotogrāfijas muzejs gaidāma saruna ar izstādes "Ķermenis – propagandas veids" autoriem Sergiju Melničenko, Mihailu Palinčaku un kuratori Katerinu Radčenko.