Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs (LLMC) sadarbībā ar "James Gallery" šī gada 19. novembrī Ņujorkā atklāja vairāku gadu pētniecības un izstāžu projekta "Pārnēsājamās ainavas" noslēdzošo izstādi "Portable Landscapes. Memories and Imaginaries of Refugee Modernism" ("Pārnēsājamās ainavas. Bēgļu modernisms, atmiņas un iztēle"), kas seko atšķirīgiem Latvijas emigrācijas un trimdas stāstiem, aplūkojot tos plašākā mākslas norišu, migrācijas un globalizācijas kontekstā, portālu "Delfi" informē LLMC pārstāvji.
"Priecēja, ka izstāde tika uzņemta ar lielu atsaucību, jo ar augstvērtīgu kultūras piedāvājumu izlutināto Ņujorkas publiku nebūt nav tik viegli ieinteresēt. Pozitīvu rezonansi raisīja ne tikai izstādītie mākslas darbi un vēsturiskie materiāli, bet arī veids, kādā mēs tiecamies pārrakstīt vēsturi, aplūkojot Latvijas mākslinieku trimdas un emigrācijas stāstus plašākā mākslas vēstures un migrācijas procesu kontekstā. Bēgļu modernisms, šķiet, šīs izstādes iespaidā varētu attīstīties par terminu, kas atsedz mazāk zināmās vēstures lappuses un palīdz veidot daudz iekļaujošāku un mūsdienu pasaules skatījumam atbilstošāku naratīvu – vēstures lasījumu. Iepazīstoties ar "MOMA" jauno kolekcijas ekspozīciju, kurā arī vērojamas vēstures pārrakstīšanas tendences, jāatzīst, ka mūsu izstāde tapusi īstajā laikā un ka mums izdevies Latvijas mākslas un vēstures norises iekļaut starptautiskā kontekstā," izstādes atklāšanā sacīja LLMC direktore Solvita Krese.