No 16. janvāra līdz 4. aprīlim ISSP Galerijā varēs aplūkot ISSP Rīgas rezidences izstādi "Wow, kāds lielisks skats". Tās laikā galerija pārtaps improvizētā rezidences dzīvoklī, kurā būs apskatāmi sešu ārvalstu mākslinieku Latvijā tapušie darbi, portālu ''Delfi" informē ISSP Galerijas pārstāve Veronika Viļuma.
“Katra mākslinieka ierašanās rezidencē ir jauns sākums – Murkšķa diena, kas atkārtojas ik pēc mēneša. Fotogrāfs ierodas dzīvoklī, noauj apavus, viņam tiek ierādīta istaba, kur nolikt somas, un viņš dodas uz virtuvi. “Kāds lielisks skats!” saka rezidents, pa logu raugoties uz pamestu būvlaukumu, kurā daba gadu gaitā sākusi ieviest savu kārtību. Uzturoties rezidencē, nākas mēnesi pavadīt kopā ar diviem svešiniekiem. Saskriešanās virtuvē ļauj ātri vien saprast, vai izdosies nodibināt draudzīgas attiecības. “Wow, kāds lielisks skats” ir veltījums ISSP Rīgas rezidences visu laiku populārākajam sarunas uzsākšanas ieganstam un pārdomas par mākslinieka ikdienu rezidencē, veidojot jaunus darbus svešā pilsētā,” atklāj māksliniece Demelza Vatsa (Demelza Watts, Lielbritānija), kuras īpaši ISSP Galerijai radītais darbs vienlaikus veido arī ekspozīcijas iekārtojumu. Vatsa ir viena no sešiem izstādes “Wow, kāds lielisks skats” māksliniekiem – bijušajiem ISSP Rīgas rezidences iemītniekiem.
Jekaterina Anokhina (Ekaterina Anokhina, Krievija) izstādē pārstāvēta ar projektu “Akti” – juteklisku, atkailinātu vīriešu portretu sēriju, ar kuru māksliniece vēlas apgāzt dzimumu stereotipus. Fotogrāfs Kenets Bambergs (Kenneth Bamberg, Somija/Ālandu salas) Rīgā krēslas stundās tapušajos darbos pievēršas pārdabiskajam un baisajam, savukārt Jusefīnas Malmegordas (Josefina Malmegård, Zviedrija) video “Debešķīgie ķermeņi” runā par līdzībām starp kaislīgiem fitnesa entuziastiem un reliģiskām kopienām, ko vieno stingra pārliecība un disciplīna. Realitāte un fikcija sastopas Hiro Tanakas (Hiro Tanaka, Japāna) Latvijā momentuzņēmumu estētikā tapušajos darbos. Savukārt Filipo Zambons (Filippo Zambon, Itālija/Somija) divu gadu garumā dažādās pasaules vietās, tostarp Rīgā, pievērsies fotogrāfijas medija saiknei ar redzi, mēģinot skatītājam parādīt, kā pasauli varētu uzlūkot cilvēks ar šīs maņas traucējumiem.