Turpinot sekot attēlu kultūras attīstībai, Rīgas Fotogrāfijas biennāle šogad ir izvēlējusies pievērsties realitātes arheoloģijai. Kā uzsver biennāles rīkotāji, attēls kā viens no informācijas nesējiem mūsdienās lielā mērā ir zaudējis savu dokumentāli reprezentējošo funkciju. Vienlaikus tas ir ieguvis bezgalīgu nozīmju un realitāšu radīšanas un imitēšanas brīvību.
"Straujā tehnoloģiju attīstība ir ne vien nodrošinājusi līdz šim nepieredzētu komforta līmeni, bet arī mainījusi mūsu apziņu un uztveri. Cenšoties orientēties tik daudzo līdzās pastāvošu realitāšu sistēmās, nākas apgūt jaunas vizuālās lasītprasmes. Kā mēs uztveram un pieredzam realitāti mūsdienās, kad fiziskās un digitālās realitātes nošķīrums ir kļuvis neskaidrs un komunikācijā dominē vērtību un realitāšu plurālisms? Līdztekus ierastā arheoloģiskā tvēruma metodei – pētīt dažādus pagātnes slāņus, lai atklātu jaunas skatījumu perspektīvas –, uzmanība tiek pievērsta arī mūsdienu – digitālā laikmeta mantojumam," raksta Fotogrāfijas biennāles rīkotāji.