No restauratora skata punkta, daudzi modernās un laikmetīgās mākslas darbi ir problemātiski saistībā ar materiālu izmantošanu, kas nav paredzēti ilgmūžīgai lietošanai. Ja līdz 20. gadsimta sākumam mākslinieki strādāja tādās klasiskās tehnikās kā eļļas glezniecība, tad vēlāk aktualitāti ieguva eksperimenti ar dažādiem materiāliem un tehnikām.
Piemēram, lai radītu neparastas faktūras, mākslinieks Leonīds Mauriņš darbā "Sidrabainā nakts zveja" (1972) izmantojis dažāda resnuma auklas, putraimus un pāri klājis krāsu, kas paredzēta interjera apdares darbiem. Savukārt, Johana Lēberehta Eginka gleznā "Odisejs un Nausikaja" (1827) plaisājums radies nesaderīga materiālu lietojuma rezultātā – pirms krāsas uzklāšanas, mākslinieks nav ļāvis nožūt apakšējam grunts vai pagleznojuma slānim. To, vai šīs plaisas vajadzētu likvidēt, restauratori uzskata par strīdīgu jautājumu. Tās varētu mēģināt nomaskēt retušējot, tomēr tas būtu jādara tikai tad, ja plaisas traucētu uztvert kopējo darba kompozīciju.
Projekts "Mākslas restaurācija muzejā" tapis pateicoties advokātu biroja Ellex Kļaviņš atbalstam.