Latvijas Nacionālā mākslas muzejs šoruden apmeklētājiem piedāvā jaunu video sēriju, kas atklāj mākslas darbu restaurācijas procesu un tā nianses. Šajā sērijā – par divpusējiem gleznojumiem un to specifiku stāsta Dr.art Aija Brasliņa un Dr.art. Kristiāna Ābele.

LNMM kolekcijā ir sastopami piemēri divpusējiem gleznojumiem. Tā ir savdabīga liecība tam, kā mākslinieki savulaik ir strādājuši dažādos dzīves apstākļos. Šāda izvēle dažkārt saistīta ar sadzīviskiem apstākļiem, piemēram, nabadzību, kāda valda kara laikā vai izsūtījumā, kad materiāls ticis maksimāli taupīts.

Iemesli var būt arī tīri filozofiski, kad māksliniekam paša uzgleznots darbs pēc laika vairs neliekas vērtīgs, tādēļ otrā pusē tiek gleznots jauns. Audekls ar jau sākotnēji iecerētu abpusēju apgleznojumu ir sastopams ļoti reti. Restaurējot abpusēju gleznu, gandrīz katrs process,atkarībā no gleznas stāvokļa, ir jāveic divreiz – vienā un otrā pusē. Nepārtraukti ir jākontrolē, kas notiek ar gleznojumu, pie kura pašreiz netiek strādāts – vai konkrētie restaurācijas procesi, darbības vai ķimikālijas slikti neiespaido otras puses gleznojumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!