Latvijas Nacionālā mākslas muzejs (LNMM) šoruden apmeklētājiem piedāvā jaunu video sēriju, kas atklāj mākslas darbu restaurācijas procesu un tā nianses. Šajā sērijā – par darbiem, kam nepieciešama īpaši plaša un apjomīga restaurācija stāsta Dr.art Aija Brasliņa, gleznu restauratore – vecmeistare Nataļja Kurganova.

LNMM kolekcijā mākslas darbu jaunieguvumi nonāk dažādās saglabātības pakāpēs. Ir darbi, kuri ir labā stāvoklī, un tiem nepieciešama vien netīrumu slāņa noņemšana. Taču ir tādi, kas prasa plašu un apjomīgu restaurāciju.

Viens no tādiem piemēriem muzeja pastāvīgajā ekspozīcijā ir Vilhelma Purvīša gleznotā "Ziemeļu nakts" (1900). Nonākot muzejā, darbs bija sliktā stāvoklī, tā virsmu klāja daudz sīku krāsas slāņa zudumu. Veicot gleznas izpēti, atklājās, ka pretēji ierastajai Purvīša glezniecības tehnoloģijai, gleznai nebija klāta grunts. Pēc restauratoru domām tas darīts apzināti, jo izmantotais plānais krāsas slānis un vietām labi redzamā audekla krāsa rada optisku efektu – īpašu siltuma sajūtu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!