Decembris ir laiks, lai iegādātos dāvanas, un kas var būt labāks par oriģinālu mākslas darbu, ietītu čaukstošā papīrā un pārsietu ar atlasa lentīti? Diemžēl tradicionālais Mākslas akadēmijas Ziemassvētku tirdziņš "Jarmarka" jau divus gadus nenotiek pandēmijas krīzes izraisīto ierobežojumu dēļ. Kamēr tiek meklēti alternatīvi varianti un gatavota tiešsaistes platforma, mākslas centrs "Zuzeum" mēģina "iepriecināt" publiku ar mākslas darbu izpārdošanu, par ko saņēma histēriskus pārmetumus par necieņu pret nacionālo mākslu un māksliniekiem, par mākslas tirgus degradēšanu u. tml. insinuācijas.
Diemžēl signāli izrādījās maldinoši, un "Zuzeum" teritorijā es neatradu "Facebook" tik spilgti aprakstīto liesmojošo elli, kur sadeg mākslas kolekcijas un mākslinieku slava. Sensacionālas bezkaunības vietā bija pelēki neitrāla un klusa mākslas darbu tirgošana, kuru nevar ne tuvu salīdzināt ne tikai ar krāšņajām un dzīvespriecīgajām LMA "Jarmarkām", bet arī ar apokaliptisko ainu aprakstiem sociālajos tīklos. Acīmredzami "Zandeles" tirdziņa mērķis arī bija vērsts uz pragmatismu, nevis publikas izklaidi.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv