Kā vēsta spēles attīstītāji, "Restauratorus" bez maksas iespējams lejupielādēt un spēlēt visos viedtālruņos mākslas interesenti visās vecuma grupās.
"Restauratori" versijā 1.0 šobrīd pārstāvēti trīs latviešu mākslinieki: Janis Rozentāls, Auseklis Baušķenieks un Ansis Cīrulis. Kopā iespējams "restaurēt" 27 dažādas gleznas, un turpmākajās versijās plānots spēli papildināt gan ar citu klasiķu, gan laikmetīgo mākslinieku darbiem.
Kā norāda "Restauratoru" veidotāji, spēle ir veidota pēc "apslēpto objektu spēles" (hidden object game) principa, taču šajā gadījumā uzdevums nav atrast kādu paslēptu mantu, bet gan attīrīt zināmu mākslas darbu no liekā.
Uzdevuma izpildes procesā iespējams uzzināt vairāk par atjaunoto mākslas darbu, noskaidrot tā radīšanas laiku un apstākļus, kā arī lasīt īsu stāstu par autoru.
Režisors Raitis Ābele stāsta: ""Resauratoru" ideja sākās ar to, ka vēlējāmies izveidot datorspēli. Taču tādu, kas būtu saistīta ar Latviju. Kopā ar Hariju bijām strādājuši pie animācijām filmai "Baltu ciltis", kurā par iedvesmas avotu tika izmantotas viduslaiku gleznas. Tā arī nonācām pie latviešu gleznotājiem. Ausekļa Baušķenieka gleznošanas stils šķita ļoti atbilstošs, līdzīgi kā Hieronīms Boss ar smalkajām niansēm un dīvainajām detaļām savos darbos."
"Kopīgi ar LNMM speciālistēm domājām par citiem gleznotājiem, kas iederētos šādā "apslēpto objektu spēlē". Ansis Cīrulis vairāk zināms kā grafiķis, lietišķās mākslas pārstāvis, vai pat pēdējā laikā ar "Asketic" grafisko dizaineru atdzīvināto plakātisko fontu "Cīrulis Display". Mani vienmēr ir intriģējusi Anša Cīruļa glezniecībā un izrādījās, ka LNMM kolekcijā ir pietiekami daudz un dažādi viņa darbi, kas man pašam bija pārsteigums. Par izvēli iekļaut Jani Rozentālu nevienam pat nebija šaubu," stāsta Harijs Grundmanis;
Raitis Ābele sola, ka nākotnē plānots spēles albumu papildināt gan ar citu jau slavenu, gan pavisam jaunu Latviešu mākslinieku gleznām. Kas zina, varbūt pat izdosies spēlē integrēt mūsu kaimiņvalstu igauņu un lietuviešu autoru darbus."
Spēle tapusi VKKF KultūrELPA programmas ietvaros sadarbībā ar Latvijas Nacionālo Mākslas Muzeju un Latvijas Mākslas Akadēmijas speciālistiem. Idejas autori ir Raitis Ābele (Tritone Studio) un mākslinieks Harijs Grundmanis, kas arī veidojis spēles grafisko dizainu. Skaņas, klikšķi un mūzika piešķir spēlei īpašu noskaņu, un skaņu dizainu radījis Ingus Baušķenieks.
Spēles izstrādātāji ir SIA "Kalmars Group" speciālisti Kalvis Koļesņikovs, Dāvis Darģelis un Māris Beķeris. Par gleznu aprakstiem un autoru biogrāfijām rūpējās Latvijas Mākslas Akadēmijas speciālistes Kate Švinka, Sandra Liepiņa un Diāna Mikāne mākslas zinātnieces Antras Priedes vadībā. Gleznu digitālās reprodukcijas nodrošināja spēles partneris Latvijas Nacionālais Mākslas Muzejs, kā arī "Zuzeum" un Zuzānu ģimenes kolekcija.
Plašāk par spēli - oficiālajā mājaslapā.