Kā "Delfi" informē "Jūras vārtu" pārstāvji, izstādē skatāmie darbi izgatavoti gumiarābika* nospieduma (gum bichromate print, eng.) tehnoloģijā, kas bijusi plaši pazīstama un lietota 19. gadsimta beigās.
Fotogrāfs un Jaņa Rozentāla Rīgas mākslas vidusskolas pedagogs Raimo Lielbriedis (1962) ir autoritāte melnbaltās analogās fotogrāfijas tehnoloģijās, populārās grāmatas "Kā fotografēt?" (Neputns, 2008) autors. Publicējis rakstus mākslas periodikā par melnbaltās fotogrāfijas estētiskajiem un tehnoloģiskajiem aspektiem.
"Es ticu, ka māksla notiek starp darbu un skatītāju, un var lieliski iztikt bez lietošanas instrukcijas. Manos darbos nav nekādas koncepcijas. Nekādas. Vienīgā nozīmīgā manu darbu kvalitāte ir to izskats. Tāpēc es mēdzu izvēlēties dažādas tehnoloģijas oriģinālu izgatavošanai. Viena fotogrāfija var parādīties dažādos izskatos. Dažreiz tas pārsteidz mani pašu. Es tā arī neesmu atradis nekādu saprotamu, paliekošu vai kaut kādā veidā vienojošu veidu, kā iedalīt fotogrāfiju kādā teorētiskā sistēmā. Es vairs neticu teorijām, neņemiet ļaunā. Vienīgais fakts, kas paliek nemainīgs ir tas, ka fotogrāfija ir vizuāls medijs," tā Raimo Lielbriedis.
Izstāde "Nospiedumi" teātra namā "Jūras vārti" aplūkojama bez ieejas maksas.
* Ātri sacietējoši sveķi, ko izdala dažu sugu akācijas un ko lieto par līmvielu.