
Pirmo reizi glezna "Ņujorka I" (1941), kas ir līdz vertikālēm un horizontālēm vienkāršots lielpilsētas atainojums, tika eksponēta 1945. gadā Ņujorkas modernās mākslas muzejā, bet kopš 1980. gada tā ir aplūkojama Diseldorfā, Vācijā.
Darba eksponēšanas veids un gleznā attēlotais kuratoru un mākslinieku uzmanības lokā nonācis jau pirms vairākiem mēnešiem, kad sācies darbs pie jaunas izstādes par holandiešu avangarda māksliniekiem. To, ka platajām, tumši zilajām līnijām – gluži kā Ņujorkas debesīm - vajadzētu atrasties augšpusē, nevis gleznas apakšā, secinājusi kuratore Suzanna Meiere-Bīsere. Viņa salīdzinājusi darbu ar 40. gados uzņemtajām fotogrāfijām no mākslinieka darbnīcas Ņujorkā un nu ir simtprocentīgi pārliecināta, ka tam būtu jāstāv pie sienas otrādi. Tāpat par pierādījumu kalpojis Mondriāna darbs "Ņujorka", kas ir eksponēts Pompidū centrā Parīzē.