No šī gada 3. februāra līdz 2025. gada 12. janvārim Latvijas Nacionālā mākslas muzeja (LNMM) galvenās ēkas otrā stāva kreisā spārna zālēs ir skatāma jauna ekspozīcija "Mūra nojaukšana. Latvijas māksla 1985–1991", kas vēsta par Latvijas laikmetīgās mākslas procesiem sociālpolitisko pārmaiņu laikā. Izstādi papildina astoņi videostāsti ar izstādē pārstāvētajiem māksliniekiem un kultūras darbiniekiem. Rakstnieks Osvalds Zebris katram autoram veltījis eseju, bet mākslinieks Kristaps Kalns iemūžinājis interviju varoņus fotogrāfijās. Septítajā stāstā – fotogrāfs Uldis Briedis.
Raksts publicēts sadarbībā ar Latvijas Nacionālo mākslas muzeju.
Par cilvēkiem ar īpaši gruntīgu dzīvotgribu un intensīvu dzīvošanu saka: "O, tā jau vesela pasaule!" Tik daudz ar viņu notiek un ir noticis, ka vienā pasaulē nevar sabāzt, vajag vienu veselu pasauli tikai viņam vien – atsevišķi. Fotogrāfs Uldis Briedis ir viena tāda pasaule, kurā ir jūrā iešanas laiks, Liepājas bohēmas laiks, Rīgas un "Padomju Jaunatnes" laiks, Atmodas procesu laiks, "Dienas" laiks un sazin vēl kādi citi laiki. Un dučiem cilvēku, kas īsākā vai garākā distancē, katrā no šiem laikiem, soļojuši kopā ar Briedi un paķēruši kaut ko sev līdzi. Viņš pats paķēris krietni daudz bilžu – sākot jau no pagājušā gadsimta sešdesmitajiem, vēl kā foto amatieris, vēlāk kā talantīgs preses fotogrāfs un nozīmīgu norišu, cilvēku dokumentētājs.