Foto: Anete Rudmieze
Raimonda Staprāna glezniecības rokraksts ir plaši atpazīstams ar spilgto, krāsām bagāto paleti, spēju tvert gaismas intensitāti un atturīgajiem, minimālistiskajiem sižetiem. Mākslinieka intereses apzināti vai neapzināti arvien skārušas tādas tēmas kā starptelpa, distance, tuvums un tālums. Tās kļuvušas arī par galvenajiem "spēlētājiem" izstādē "Pārāk tuvu, pārāk tālu" (kuratore – Maija Rudovska), kas līdz 20. augustam ir skatāma Cēsu Izstāžu namā. Mākslinieka nedaudz vēsais, šķietami attālinātais skatījums uz lietām – tiešā un pārnestā nozīmē – ieved skatītāju telpiskā pieredzē, kas risinās uz audekla virsmas.

Izstāde piedāvā iespēju iepazīties ar Staprāna mākslas darbiem, kas tapuši gan viņa karjeras agrīnajā posmā (20. gadsimta 60. gados), gan mūsdienās, tajā apkopoti darbi no Latvijas Nacionālā Mākslas muzeja kolekcijas, "Zuzānu kolekcijas", Aldas Staprāns-Mednis un Māra Medņa privātkolekcijas, kā arī Gunta Belēviča privātkolekcijas.

Vecāki, trimda, ģimene
Izstāde "Pārāk tuvu, pārāk tālu" Cēsu mākslas festivālā iezīmē latviešu mākslinieka, gleznotāja un dramaturga Raimonda Staprāna (1926) tuvojošos 100 gadu jubileju, kas tiks svinēta 2026. gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!