Latvijas paviljonu veidos kultūras projektu aģentūra "Indie" un poļu izcelsmes kurators Adams Budaks (Adam Budak), mākslas biedrības Kestner Gesellschaft (Hanovere, Vācija) direktors.
"Tā ir Amandas Ziemeles no jauna definētā glezniecība kā krāšņa neregulāras ģeometrijas un organisku apjomu telpiska ekstravagance. Iztēlotu tikšanos un salauztu atmiņu telpa, kas aktīvi attīstās un atklājas nekontrolētā ritmā un spriedzē, tā orķestrē formas tapšanas rituālu, kosmiskās daudzdimensionalitātes svētkus, iestudētus vēsturiskā mantojuma šaurajās četrās sienās. Ekspozīcijas idejas un koncepcijas centrālā naratīva pamatā ir angļu skolotāja un teologa Edvīna Abota novele "Plakanzeme. Izdomāts stāsts vairākās dimensijās" ("Flatland. A Romance of Many Dimensions"), ko rakstnieks publicējis 1884. gadā ar pseidonīmu Kvadrāts. Šis klasiskais zinātniskās (vai, kā daži to dēvē, "matemātiskās") fantastikas darbs, daļēji ģeometrijas mācību stunda, daļēji – sociāla satīra, rotaļīgi tiecas paplašināt savu lasītāju iztēli ārpus katra "dimensionālo aizspriedumu" nospraustajām robežām. Ļāvusies teksta hipotēzēm par ceturto un vēl tālākām dimensijām, māksliniece pieņem izaicinājumu – izpētīt tā aktualitāti šodien, transformējot šo pasaules modeli, " vēstīts meta pieteikumā.
Metu konkursa pieteikumus vērtēja žūrija Latvijas Nacionālā mākslas muzeja (LNMM) direktores Māras Lāces vadībā, un tajā darbojās Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) prorektore Antra Priede, LNMM izstāžu kuratore Līna Birzaka-Priekule, māksliniece un mākslas kritiķe Rasa Jansone, māksliniece Maija Kurševa un mākslas kolekcionārs, mākslas centra "Zuzeum" dibinātājs Jānis Zuzāns.
"Projekta piedāvājumā saskatāma mentāla sasaiste ar Latvijas mākslas mantojumu no saturiskā, emocionālā un formālā aspekta. Tomēr vēstījums ir īsteni laikmetīgs, piedāvājot skatīt glezniecības mediju no pavisam cita aspekta, iezīmējot tā suverēno vietu šodienas mākslas procesos. Mākslinieciskais risinājums uzrāda individuālu rokrakstu un izteiksmes veidu, kas nepārprotami spēj uzrunāt auditoriju. Glezniecība un tās valodas izprašana mākslinieces darbībā parādās kā atbrīvojošs performatīvs akts, kas tiek realizēts polifoniskās telpas brīnumā un balstīts telpas, objektu un skatītāju attiecībās un mijiedarbībā," meta izvēli komentē žūrijas komisijas priekšsēdētāja Māra Lāce.
Žūrijas komisijas locekle, LMA prorektore Antra Priede par metu konkursa uzvarētāju saka: "Projekta koncepcijas poētiskā daba pārliecina un izaicina ar savu oriģinalitāti, sniedzot izsmeļošu ieskatu tematiskajā pieteikumā un tā pavedienos. Aktualizēta glezniecības medija laikmetīgā koncepcija, kas turpina vienlaicīgi tradīcijas izzināšanu un nākotnes perspektīvas modelēšanu. Ekspozīcijas koncepcijas saturs un vēstījumi atspoguļo Latvijas laikmetīgo mākslu tradīcijas turpinājumu novatoriskā veidā."
"Šis ir vienīgais projekts, kas patiešām ticamā veidā piedāvā "dziedināšanas" iespējamību, caur humoru, caur vieglumu – un tomēr ar pašu nopietnāko attieksmi pret glezniecību kā tā saucamo "klasisko" mediju, kas ilgu laiku (piemēram, padomju laikos) Latvijā bija goda vietā. Tādējādi Amanda līdzdarbojas ar ne tikai pasaules nepārejošo interesi par glezniecību – viņa savdabīgā un svaigā veidā komentē Latvijas kā gleznotāju valsts statusu," savu viedokli pauž žūrijas komisijas locekle, māksliniece Rasa Jansone.
Otro vietu žūrijas vērtējumā ieguvusi biedrība "KIM?" un projekts "Watery Day's Eye/Ūdeņaina Dienas Actiņa" (projekta autori – Zane Onckule un Indriķis Ģelzis), savukārt trešo vietu ieguvusi biedrība "Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs" un projekts "Mirumiri" (autori – mākslinieks Viktors Timofejevs, kuratore Andra Silapētere, arhitekte Līva Kreislere). Kopā konkursā tika iesniegti seši pieteikumi.
Venēcijas biennāles 60. Starptautiskā mākslas izstāde ar nosaukumu "Foreigners Everywhere" (izstādes kurators Adriano Pedrosa (Adriano Pedrosa)) norisināsies no 2024. gada 20. aprīļa līdz 24. novembrim.
Latvijas dalību 60. Venēcijas mākslas biennālē finansē Latvijas valsts Kultūras ministrijas personā un mākslas kolekcionārs, mākslas centra "Zuzeum" dibinātājs Jānis Zuzāns saskaņā ar 2018. gadā noslēgto vienošanos par atbalstu Venēcijas starptautiskās mākslas biennāles Latvijas paviljona ekspozīcijas veidotājiem – ziedojuma līgums paredz līdzfinansējumu trīs Latvijas ekspozīciju veidošanai.
2022. gadā notikusī 59. Venēcijas biennāle pulcēja vairāk nekā 800 000 mākslas interesentu no visas pasaules. Latviju tajā pārstāvēja mākslinieču duets "Skuja Braden" ar darbu "Tirgot ūdeni upes malā," Latvijas paviljonu veidoja biedrība "Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs" un kuratores Andra Silapētere un Solvita Krese.
Amanda Ziemele (1990) savu radošo darbību uztver kā atvērtu laiku. Viņas interešu lokā atrodas glezniecības formālās īpašības un tām pietuvinātais ideju un kontekstu lauks. Ziemele izmanto telpām piesaistītu instalāciju paņēmienus, kas rada situatīvas asociācijas, izmantojot humoru kā stratēģiju. Amanda Ziemele 2021. gadā saņēma Purvīša balvu par izstādi "Kvantu matu implanti" Kim? Laikmetīgās mākslas centrā. 2023. gada sākumā viņas personālizstāde "Saule ar zobiem" bija skatāma Latvijas Nacionālā mākslas muzeja Kupola zālē.
Ziemele absolvējusi Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās mākslas Glezniecības apakšnozares bakalaura programmu un diploma studijas Drēzdenes Mākslas akadēmijā, starpdisciplinārās un eksperimentālās glezniecības studiju programmā. Vācu Akadēmiskā Apmaiņas dienesta (DAAD) "Post-gradual" mācību stipendiāte. Sākot ar 2016. gadu, Ziemele sarīkojusi vairākas personālizstādes, iesaistījusies dažādos sadarbības projektos, kā arī aktīvi piedalījusies izstādēs Latvijā un ārpus tās robežām.
Ziemeles darbi atrodami vairākās kolekcijās: Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā (LNMM), "VV Foundation", "Zuzeum", kā arī vairākās privātkolekcijās Latvijā un ārzemēs.