Foto: Kristīne Madjare
Kultūras ministrijas (KM) rīkotajā atklātajā konkursā par Latvijas ekspozīcijas koncepciju un īstenošanu 2024. gadā gaidāmajā Venēcijas biennāles 60. starptautiskajā mākslas izstādē sešu pieteikumu vidū žūrija par atbilstošāko ir izraudzījusies mākslinieces Amandas Ziemeles darba "Ak, diena, ak, nakts, tas ir tik brīnišķīgi dīvaini, un tāpēc kā svešinieks sveicini to" ("O day and night, but this is wondrous strange. And therefore as a stranger give it welcome") metu, "Delfi" informē KM pārstāve Dace Vizule.

Latvijas paviljonu veidos kultūras projektu aģentūra "Indie" un poļu izcelsmes kurators Adams Budaks (Adam Budak), mākslas biedrības Kestner Gesellschaft (Hanovere, Vācija) direktors.

"Tā ir Amandas Ziemeles no jauna definētā glezniecība kā krāšņa neregulāras ģeometrijas un organisku apjomu telpiska ekstravagance. Iztēlotu tikšanos un salauztu atmiņu telpa, kas aktīvi attīstās un atklājas nekontrolētā ritmā un spriedzē, tā orķestrē formas tapšanas rituālu, kosmiskās daudzdimensionalitātes svētkus, iestudētus vēsturiskā mantojuma šaurajās četrās sienās. Ekspozīcijas idejas un koncepcijas centrālā naratīva pamatā ir angļu skolotāja un teologa Edvīna Abota novele "Plakanzeme. Izdomāts stāsts vairākās dimensijās" ("Flatland. A Romance of Many Dimensions"), ko rakstnieks publicējis 1884. gadā ar pseidonīmu Kvadrāts. Šis klasiskais zinātniskās (vai, kā daži to dēvē, "matemātiskās") fantastikas darbs, daļēji ģeometrijas mācību stunda, daļēji – sociāla satīra, rotaļīgi tiecas paplašināt savu lasītāju iztēli ārpus katra "dimensionālo aizspriedumu" nospraustajām robežām. Ļāvusies teksta hipotēzēm par ceturto un vēl tālākām dimensijām, māksliniece pieņem izaicinājumu – izpētīt tā aktualitāti šodien, transformējot šo pasaules modeli, " vēstīts meta pieteikumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!