Izstādē "Botāniķis un vienradzis" Roberts Koļcovs turpina attīstīt viņam būtisku tēmu par dabas un cilvēku neatdalāmu līdzāspastāvēšanu.
Darbu galvenā tēma ir jūtas, kuras var saprast gan kā cilvēka emocionālā stāvokļa izpausmi, gan kā jutekliskumu, kas meklē garīgam stāvoklim atbilstošu formu. Jutekliskums izpaužas ne tikai tēlos, bet arī formās, faktūrās, līnijās, darbu kopējā kompozīcijā un noskaņā. Tāpēc caur iedziļināšanos mākslas darba niansēs skatītājs ir aicināts doties tālāk jūtu un gara virzienā.
Tomēr paralēli ar estētiskajām spēlēm mākslinieks piešķir saviem darbiem mitoloģisku dimensiju. Tēli, kas nereti atkārtojas, vienmēr nes divējādo simbolisku nozīmi. Spēks un slaida grācija, ideāli seju ovāli un grieķu profili. Līnijas ir elegantas, taču būtnes, ko radījusi šī plastika, ir monstrozas. Skaisti un nežēlīgi, cēli un zemiski kā Olimpa dievi. Vienradzis šajā gadījumā tiek izvēlēts kā šī nenosakāmā duālisma spilgts arhetips, kuru gribās apbrīnot un sagūstīt vienlaicīgi, kurš neeksistē, bet motivē cilvēkus dzīties pakaļ sapņiem.
Roberts Koļcovs (1966) beidzis Rīgas Lietišķās mākslas vidusskolas Tēlniecības nodaļu, studējis Latvijas Mākslas akadēmijas Grafikas nodaļā. Kopš 1989. gada regulāri piedalās izstādēs. Mākslinieks ir arī pazīstams interjera gleznojumu meistars, kura darbi tapuši sabiedriskajos un privātajos interjeros gan Latvijā, gan ārzemēs. Viņš veidojis ilustrācijas vairākām grāmatām un preses izdevumiem, vadīja zīmēšanas studiju.
90. gadu sākumā Roberts Koļcovs kopā ar Aivaru Vilipsōnu izveidoja par laikmeta zīmi kļuvušo radošo grupējumu jeb mākslinieku apvienību "Pasīvā dekadence". Paliekot uzticīgs "dekadences" principiem, Koļcovs turpina strādāt individuāli, attīstot savu radošo manieri un unikālo tēlu sistēmu. Autora darbi atrodas privātās kolekcijās Latvijā, Norvēģijā, Krievijā, ASV, Austrālijā.