Grupas Menuets mūziķis Adrians Kukuvass (attēlā) jau divdesmit gadus māca bērniem rokmūziku un spriež, ka Latvijas jaunajiem rokmūziķiem netiek dotas pienācīgas iespējas izpausties, jo atbalsts tiek tikai šlāgermūzikai.
"Lielākā problēma ar talantu šoviem ir tā, ka žūrijas pārstāvji ir ļoti subjektīvi. Viņiem neinteresē nekas jauns, ko mūzikā var ienest jaunie mākslinieki, - viņi skatās tikai uz to, kas komerciāli būs izdevīgi," sarunā ar izklaides portālu Mango savu skatījumu pauž Kukuvass.
"Piemēram, tas pats Okartes skatuves grupas T-Band Kristaps Vegners jeb Vāģis, kurš arī ir viens no maniem skolniekiem, manā uztverē ir enerģijas pilns un interesants jaunais mūziķis, taču viņš tika izslēgts no šova, jo neder komercijai," sūdzas mūziķis.
Kukuvass, kurš muzicēt mācījis tādus Latvijā atpazīstamus mūziķus kā Satellites LV un Māra Upmane, uzskata, ka jebkuram mūziķim, pirms tas sāk savas skatuves gaitas, vispirms labi jāapgūst mūzikas pamati, kā arī jābūt prasīgam pret sevi un jāizdod tikai tā mūzika, kas izdodas patiešām labi, nevis jāieraksta viss, kas ienāk prātā, lai tikai gūtu slavu.
Kukuvass gan uzskata, ka Latvijā joprojām mīl mūziku, taču trūkst novitāšu. "Šovos pie kloķiem ir cilvēki, kas vērtē subjektīvi, augstu novērtējot tikai tā žanra māksliniekus, kurā paši ir ieinteresēti, un tas man nepatīk. Nebūtu slikti, ja jaunos talantus vērtētu kādi ārzemju eksperti, kaut gan, kā teica Imants Kalniņš, vienīgais neatkarīgais eksperts uz mums skatās no augšas," spriež pazīstamais Menueta dalībnieks.
Viņam nav saprotams, pēc kādiem principiem Latvijas mūzikā vispār atlasa dziesmas. "Rokmūziķi Latvijā ir iedzīti garāžās, jo acīmredzot tie, kas klausās rokmūziku, nav maksātspējīgi. Jaunajiem rokmūziķiem trūkst atbalsta, jo visi atbalsta šlāgeri. Latvijā roku neatbalsta, tāpēc labākie mūziķi bēg uz ārzemēm," uzskata Kukuvass.
Par rokmūziķi, kuram izdevies iepatikties visai lielam klausītāju lokam - Kārli Būmeisteru jeb Kažu (lai gan pats Kaža šo epitetu sev piedēvē pēc situācijas), Kukuvasam ir savs viedoklis. "Kaža tomēr ir ļoti klasiski audzināts, viņam ir bail eksperimentēt. Taču varbūt no viņa sanāks īsts rokmūziķis," spriež eksperts.
Pēc viņa domām, rokmūzikas attīstību Latvijā bremzē arī valdība - slēgta 100. vidusskola, kura bija vienīgā skola Latvijā, kur iespējams apgūt rokmūzikas pamatus.
"Nav jau arī kur tiem rokmūziķiem izpausties, jo Liepājas dzintara vairs nav, kur tad sevi parādīt? Tie šovi jau piedāvā tādu sērkociņa efektu - tāds švirkstiens, īss uzliesmošanas brīdis un viss. Bet arī šī publicitāte noder.
Jā, publisko telpu ir pārņēmusi komercija, un tādus kā Kristaps sūta mājās, taču es uzskatu, ka mēs par Latvijas rokmūziķiem vēl dzirdēsim. Galvenais ir neatmest cerību," jaunajiem izpildītājiem novēl Kukuvass, kurš pats pašlaik strādā par rokmūzikas pasniedzēju bērnu un jauniešucentrā Daugmale.