Kardašjanu ģimene
Foto: Publicitātes foto

Šķiet, ka Kardašjanu dinastijas valdīšanas laiks sociālajos tīklos ir beidzies, jo slaveno ģimeni vaino neīstu sekotāju iegādē.

To, ka Kardašjanu fani garlaikojas, pierāda ģimenes zīmolu kontu zemā sekotāju iesaistīšanās veiktspēja. Lai gan nemēdz apšaubīt ģimenes popularitāti, viņu apģērbu un skaistumkopšanas zīmolu analīze demonstrē ārkārtīgi zemu fanu lojalitāti.

"The Sun" un "Phalanx Analytics" dati liecina, ka slavenībām ar vairāk nekā miljons sekotājiem "Instagram", sekotāju iesaistei (jeb "engagement") ir jābūt starp vienu un pieciem procentiem. Tomēr virtuālajā pasaulē Kardašjanu ģimenes zīmoliem tā tas nav.

Hlojas Kardašjanas apģērbu zīmola "Good American" fanu iesaistes līmenis no 2,4 miljoniem sekotāju ir niecīgs – tikai 0,02 procenti. Zīmola vēstījumi patīk tikai dažiem simtiem cilvēku.

Kimas Kardašjanas "Skims" veļai un kosmētikas līnijai "SKKN" klājas labāk, iesaiste ir 0,09 un 0,05 procenti. Lai gan uzņēmuma ieraksti tiek apbalvoti ar dažiem tūkstošiem "patīk" atzīmju, sešu miljonu sekotāju kontekstā tas ir kā piliens okeānā.

Arī ģimenes galvai Krisai Dženerei neklājas spīdoši. Viņas mājlietu zīmola "Get Safely" kontam ir 150 000 sekotāju, bet iesaistes līmenis ir tikai 0,08 procenti, un "patīk" skaits reti pārsniedz trīs ciparus.

Kortnijas Kardašjanas labbūtības uzņēmumam "Poosh" veicas labāk nekā citiem, taču iesaistes procents tāpat ir niecīgs – 0,15.

Kailijas Dženeres mazuļu apģērbu zīmolam "Kyliebaby" iesaistes procents ir tikai 0,18. Bet viņas pieaugušo modes līnijai "Khy" klājas lieliski – 15 procenti.

"Phalanx Analytics" apkopotie dati sniedz arī citas sliktas ziņas par pasaulē lielākajām realitātes zvaigznēm. Proti, tikai 50 procenti "Good American" sekotāju ir īsti, savukārt Kimas "SKKN" īsto sekotāju īpatsvars ir tikai trīs ceturtdaļas. Tas liek vadošajiem ekspertiem domāt, ka ģimene maksā robotprogrammatūrām par sekošanu.

Viltus sekotāji

Koralī Trigere, kas ir ieguvusi "Emmy" balvu kā digitālā satura veidotāja un ir sadarbojusies ar slavenībām viņu sociālo kontu veidošanā, izdevumā "The Sun" asprātīgi vērtē ģimenes sasniegumus: "Varu droši teikt, ka Kardašjanas izmanto Botoksu savam ķermenim un robotu programmatūru savu zīmolu reklamēšanai." Viņa norāda, ka ticēt tam, ka Kardašjanu zīmoli sociālajos tīklos ir izauguši bez robotu palīdzības, ir tāpat kā ticēt, ka viņas ir dabiskas skaistuma iemiesotājas. "Kad slavenības apgalvo, ka nekad nav lietojušas Botoksu, viņas patiesībā norāda, ka injekcijas ir veiktas, bet tas nav "Botox" zīmols."

"Lai gan tehniski šāda prakse ir pretrunā vairumam sociālo mediju lietošanas noteikumiem, un es nekad to neiesaku klientiem, būsiet pārsteigti, cik daudzi zīmoli ir izmantojuši šādas slepenās metodes sekotāju skaita palielināšanai," viņa skaidro.

Sociālo mediju konsultants Mets Navarra, kurš ir strādājis BBC, "Google" un "Meta", arī uzskata, ka šie iesaistīšanās procenti ir nesamērīgi: "Taču var būt vairāki faktori, viens no tiem ir viltus sekotāji vai liels surogātu/robotu kontu īpatsvars." Viņš uzsver, ka tas, ka ir maksāts par sekošanu, ir tikai minējums bez izmeklēšanas: "Var jau būt tik vienkārši, ka zīmola pievilcība un saturs nav tik spēcīgs kā agrāk, un konkurenti veic labāku darbu auditorijas un klientu piesaistīšanā."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!