Eclipse
Foto: AFP/Scanpix

Pasaulē lepnākās jahtas, kuru vērtība mērāma simtiem miljonos dolāru, atkarībā no sezonas parasti sastopamas Tuvo Austrumu, Vidusjūras un Karību reģiona ūdeņos, kurus kā atpūtai piemērotākos atzīst to īpašnieki - dažādu valstu miljardieri. Neapšaubāmi nākamajos gados šie rekordi tiks pārsniegti, bet šogad desmit lielāko jahtu topā iekļuvuši šādi peldoši brīnumi ar krievu miljardiera Romana Abramoviča sapņu kuģīti Eclipse (attēlā) priekšgalā.


1. Eclipse - 164 metri

Foto: Publicitātes foto

Pazīstamā krievu miljardiera Romana Abramoviča jahta Eclipse ir 164 metrus gara, kas to padara par lielāko privāto jahtu pasaulē. Uz jahtas ir paredzētas vietas 36 viesiem 18 kajītēs, kā arī vietas 70 apkalpes locekļiem.

Uz jahtas tāpat atrodas trīsvietīga izpriecu zemūdene, vietas trīs helikopteriem un divi lieli baseini, no kuriem viens ir 16 metrus garš. Baseina dziļumu var mainīt tā, lai tas pārvērstos par deju grīdu. Uz Eclipse ir arī iebūvēts iekšējais kamīns.

Eclipse būvēšana tika pabeigta 2010. gadā uzņēmumā Blohm+Voss Hamburgā. Interjera autors ir Terenss Disdeils.

Eclipse tomēr drīzumā varētu zaudēt pirmo pozīciju superjahtu topā, jo notiek vēl viena brīnumkuģīša - jahtas Azzam - būvniecība. Tās garums varētu sasniegt 179,83 metrus un cena - 620 miljonus ASV dolāru.

2. Dubai - 162 metri

Foto: Publicitātes foto

2006. gadā būvētavā Platinum Yachts tapusī jahta Dubai ir otra lielākā privātjahta pasaulē. Tās garums sasniedz 162 metrus, tai ir alumīnija virsbūve, tērauda dibens un elegantas līnijas, kuras radījis pazīstamais dizaineris Endrjū Vinčs.

Platinum Yachts izstrādāja jahtas izsmalcināto interjeru, kurā apvienojas drosmīgi krāsu salikumi, reti audumi un ar rokām darinātas mozaīkas. Īpašu pārsteigumu sagādā majestātiskās kāpnes ar stikla pakāpieniem, kas automātiski maina krāsu.

Dubai ir divu līmeņu saimnieku klājs, vairākas VIP un viesu kajītes, lielas saviesīgo pasākumu telpas un vietas 155 apkalpes locekļiem. Kopumā Dubai ir septiņi klāji, tostarp sauļošanās klājs, vairāki džakuzi un ar mozaīku izklāts peldbaseins. Uz jahtas klāja ir vieta 9,5 tonnas smagam helikopteram.

3. Al Said - 155 metri

Foto: Publicitātes foto

Arī šī jahta ir būvēta pēc pasūtījuma - 2008. gadā to izgatavoja Lurssen Yachts no Brēmenes, un tās garums sasniedz 155 metrus. Eksterjera autors ir Espens Oeino, bet interjeru veidojis uzņēmums Redman Whitely Dixon.

Jahtai ir tērauda korpuss un alumīnija virsbūve, 24 metrus augsts masts un tā kuģo ar 22 mezglu ātrumu. Al Said var uzņemt 70 viesus, kurus apkalpo 154 komandas locekļi.

4. Prince Abdulaziz - 147 metri

Foto: Publicitātes foto

147 metrus garā jahta pēc pasūtījuma būvēta Dānijā, uzņēmumā Helsingor Vaerft. Jahtas būve pabeigta 1984. gadā, un tās inženiertehnoloģija ir sarežģītāka nekā jebkurai mūsdienu jahtai, pateicoties firmas Maierform Maritime Technology līdzdalībai. Prince Abdulaziz interjeru veidoja Deivids Hikss.

2005. gadā jahtu atjaunoja, tai iebūvējot modernu stabilizācijas sistēmu, samazinot sānu svārstības un padarot kuģojumu vienmērīgāku. Jahtas masts ir 18,3 metrus augsts, un tā spēj sasniegt 22 mezglu maksimālo ātrumu, bet parasti kuģo ar 18 mezgliem. Jahtā ir vieta 64 viesiem un 64 apkalpes locekļiem.

5. Topaz - 147 metri

Foto: Publicitātes foto

Topaz bija iecerēta kā ceturtā lielākā jahta pasaulē, tās neoficiālajam garumam sasniedzot 147 metrus. Jahta tikai nesen atstājusi kuģubūves rūpnīcu Lursenā, Vācijā, un ir gatava idilliskiem braucieniem, tomēr tās tehniskās detaļas pagaidām tiek turētas noslēpumā.

Zināms tikai tas, ka jahtas garums ir starp 144 un 147 metriem, kas to padara par otro slavenās vācu būvētavas darinājumu pēc 155 metrus garās jahtas Al Said.

6. El Horriya - 145 metri

Foto: Publicitātes foto

Iepriekš pazīstama ar vārdu Mahroussa, 145,72 metrus garā motorjahta El Horriya uzbūvēta jau 1865. gadā Samuda Bros. kuģubūvētavā Londonā. Tai ir ļoti izsmalcināta āriene un sarežģīts inženiertehniskais risinājums, pie kura strādājis izcilais inženieris sers Olivers Lengs.

Jahtas pēdējā atjaunošana veikta 1987. gadā. Tā var sasniegt 16 mezglu ātrumu, ar burām pārvietojas 13 mezglu ātrumā un var uzņemt 160 apkalpes locekļus.

7. Yas - 141 metrs

Foto: Publicitātes foto

Yas, kas būvēta firmā ADM Shipyard, nolaista ūdenī 2011. gada novembrī, un tās garums ir 141 metrs. Sākotnēji nodēvēta par Swift141, Yas bija lielākā un līdz šim iespaidīgākā pagājušajā gadā uzbūvētā jahta.

Tās šaurais korpuss ir būvēts, balstoties uz pārveidotas Holandes Karaliskās flotes fregates korpusu. Jahtas pamatā esošā fregate būvēta 1978. gadā.Yas nelielais svars un kompozītmateriāla virsbūve ļauj tai sasniegt 26 jūras mezglu ātrumu. Papildus jahta ir aprīkota ar moderniem dīzeļdzinējiem.

Tā būvēta Parīzes uzņēmumā Pierrejean Design, kas superkuģītim piešķīris pludlīnijas formu un masīvu, ar stiklu pārsegtu virsbūvi. Tā kā Yas ir ekoloģiski draudzīgs peldlīdzeklis, tā pārvietojas ar 20 mezglu ātrumu un var uzņemt līdz pat 60 viesiem.

8. Al Salamah - 139 metri

Foto: Publicitātes foto

Vēl mazliet garāka ir jahta Al Salamah (139,3 metri), kuru no sākuma līdz beigām izstrādāja inženieris un dizaineris Terenss Disdeils. Jahta 2009. gadā ieguva jaunu aprīkojumu un tērauda priekšvadni, kā arī alumīnija virsbūvi un 23,5 metrus augstu mastu.

Tās maksimālais ātrums ir 22 mezgli, bet parasti tā kuģo ar 17 mezglu ātrumu. Jahtai ir degvielas tvertne ar 840 000 litru ietilpību. Uz Al Salamah ir vietas 40 viesiem un 96 apkalpes locekļiem.

9. Rising Sun - 138 metri

Foto: Publicitātes foto

Rising Sun ir 138,4 metrus gara motorjahta, ko 2004. gadā uzbūvēja kuģubūvētava Lurssen Yachts un pēc Sercombe Design interjera dizaina skicēm. Trīs gadus vēlāk jahta tika uzlabota, lai spētu sasniegt iespaidīgu ātrumu - 28 jūras mezglus. Jahta var uzņemt 16 viesus, kurus apkalpo tās 45 cilvēkus lielā komanda. Masta augstums tāpat kā Serene ir 18,5 metri.

10. Serene - 134 metri

Foto: Publicitātes foto

Motorjahta Serene ir 134 gara, un to 2011. gadā uzbūvēja uzņēmums Fincantieri. Jahtas eksterjera un inženiertehnisko risinājumu veidošanu vadīja Espens Oeino, bet interjers ir Reymond Langton Design veikums.

Jahtas būvēšana sākta jau 2007. gadā, un Serene ir, iespējams, viena no tehniski attīstītākajām superjahtām, kas jebkad radītas. Tai ir 18,5 metrus augsts masts un kopumā septiņi klāji, kā arī divi helikopteru nosēšanās laukumi un liels iekšējais baseins. Jahta arī ir apgādāta ar iespaidīga izmēra zemūdenes novietni.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!