Japāņu autobūves koncerns Toyota šokējis auto cienītājus ar jaunā Auris modeļa reklāmas klipu, kurā šo spēkratu reklamē androgīns modelis - vīrietis, kurš ļoti līdzinās sievietei.
Reklāmā filmējies 19 gadus vecais Ukrainā dzimušais un Izraēlā augušais Stavs Straško (attēlā). Viņš ir ļoti sievišķīgs jaunietis ar pusgaru matu griezumu. Klipā viņš redzams, tērpies vien bikini biksītēs.
Kā atzīst ārvalstu mediji, skatoties šo reklāmu, pārņem dīvaina sajūta, jo, viņam pagriežoties, skatītājs ierauga sievišķīgu seju un vīrieša ķermeņa uzbūvi. Tāpat eksperti paredz, ka daudzviet šo reklāmu cenzūra varētu aizliegt.
Statistika apliecina, ka šoks un sekss ir galvenie reklāmista darbarīki. Tikai video vietnē YouTube vien pretrunīgi vērtēto reklāmu noskatījušies jau gandrīz miljons cilvēku.
Tādējādi Toyota cenšas piešķirt standartiem atbilstošajam Auris modelim neparasta auto tēlu. Līdz ar to arī klipa sauklis skan pienācīgi - "Ne moderns, ne parasts, ne katram".
Pagaidām nav zināms, kāds būs šādas stratēģijas rezultāts, ņemot vērā, ka Toyota Corolla, no kuras tēla jaunā modeļa radītāji ļoti cenšas izvairīties, ir pirktākā automašīna pasaulē.
"Kļuvis par modeli, sapratu, ka man ir androgīnas noslieces. Stilisti vienmēr mani tērpa sieviešu apģērbos, un es aptvēru, ka patiešām esmu līdzīgs sievietei. Mani bieži uzskata par meiteni, pie tā jau esmu pieradis. Tikai uzsākot sarunu, cilvēki saprot, ka esmu puisis, tomēr šo atšķirību pamana ne vienmēr. Uzskatu, ka tādos gadījumos viņu saprāts redz to, ko vēlas redzēt," par sevi izteicies Straško.
Androgīnie modeļi spēj samulsināt pat atzītus modes ekspertus. Piemēram, starp žurnāla FHM Austrālijas izdevuma Top 100 skaistākajām sievietēm interneta balsojumā bija iekļuvis arī 19 gadus vecais bosniešu izcelsmes modelis Andrejs Pedžičs.