Foto: Kadrs no video
Reklāmu veidotāju vēlme piesaistīt uzmanību kādam produktam ar pārsteidzošu vai pat šokējošu materiālu palīdzību jau sen kļuvusi par žanra klasiku, tomēr Krievijā tapušie reklāmas klipi spēj samulsināt arī rūdītus nozares profesionāļus.

Kā izdevumā The Daily Mail atzinuši britu žurnālisti, izvērtējot reklāmas vidi Krievijā, viņus īpaši šokējusi 15 metrus garā mēle saldējuma reklāmā, ellīgā vāvere valdības pasūtītajā sociālās reklāmas klipā pret alkoholismu un "desu cilvēks" ar nokostu ausi.

Desu cilvēks ar nokosto ausi

Kāda Krievijas gaļas pārstrādes uzņēmuma reklāmas klipā desas gabals pārvēršas par vīrieti un mēģina savaldzināt kādu garām ejošu sievieti. Dāma patiešām iemīlas "desu cilvēkā" un kaisles uzplūdā nokož viņam ausi.

Kā atzīst reklāmas vērtētāji, klips, lai gan visai iespaidīgs, tomēr rada vēlamajam pretēju efektu - skatītājam var kļūt nelabi, nevis sakāroties nopirkt šādi piedāvāto produktu.

Elles vāverīte pret žūpību

Tāpat britu žurnālisti šausminās par elles vāverīti, kas ir reklāmas tēls Krievijas valdības sponsorētā klipā pret alkoholismu.

Viņiem, iespējams, palikusi nesaprasta vārdu spēle krievu valodā - "vāverīte" (белочка) sarunvalodā nozīmē arī "alkohola delīrijs" (белая горячка).

Klips ar elles vāveri publiskots kā vīrusveida video ar mērķi atbalstīt programmas "Veselīga Krievija" īstenošanu valstī.

Piecpadsmit metrus garā mēle

Dīvaināko un šausminošāko reklāmu topā iekļuvis arī kāds ukraiņu šedevrs. Tajā kāda sieviete, kura sauļojas pie baseina, pēkšņi pārvēršas par savdabīgu hameleonu, izbāžot aptuveni 15 metrus garu mēli, lai nolaizītu saldējumu, kuru rokā tur viņas dēls.

"Gatavojiet mēlītes!" aicina saldējuma Геркулес ražotāji.

Krievu lācis importa konfektēs

Konfekšu Skittles reklāmai tās veidotāji mēģinājuši piešķirt īsteni krievisku kolorītu, izvārtot šajās krāsainajās konfektēs lielu brūno lāci.

Saskaņā ar klipa sižetu lācis ir uzrāpies kokā, bet saskrējušie ciema iedzīvotāji mēģina dzīvnieku piebeigt ar dārzkopības inventāru - dakšām, grābekļiem un lāpstām. Bet lācis pēkšņi pats noveļas zemē un sastingst.

Tai mirklī ļaudis pievērš uzmanību savādajam faktam, ka lācis ir aplipis ar "meža ogām" (Skittles konfektēm). Tās izglābj ķepaiņa dzīvību - ļaudis gan metas viņam virsū, bet tikai tāpēc, lai atņemtu konfektes.

Mauzoleja spridzinātāji Coja garā

Briti ne mazāk jūsmo par kādas kredītsabiedrības reklāmas klipu, lai gan, visticamāk, visā pilnībā tā asociatīvo dziļumu novērtēt tā arī nespēj.

Runa ir par Тинькофф kredītsistēmu reklāmu, kurā Maskavu cilvēku vietā apdzīvo manekeni un gumijas sievietes.

Vienīgais dzīvais cilvēks klipā ir meitene, kura sēž uz soliņa ar klēpjdatoru rokās. Jauniete paskaidro, ka cilvēki atšķiras no manekeniem ar to, ka dzīvo nevis "zirnekļa tīklā", bet internetā.

Klips beidzas ar Ļeņina mauzoleja uzspridzināšanu, skanot grupas Кино dziesmai  Дальше действовать будем мы. Lai nu kā būtu ar reklāmas saturu, atzīmē klipa vērtētāji, tā noteikti paliks cilvēkiem prātā.


Cik seksīgas var būt auto riepas

Altaja riepu rūpnīcas reklāmas klipā izmantots visai tradicionāls elements - puskailas dejotājas, kas, tērpušās vien melnā veļā, izpilda pavedinošas kustības, kamēr fonā vīd riepu grēdas.

Klipa beigās meitenes sagādā nelielu pārsteigumu, izģērbjoties līdz pusei, lai ilustrētu preces galveno priekšrocību - "nekā lieka".

Kāpēc blondīnei jāpiesprādzējas

Vēl kāds agresīvas sociālās reklāmas piemērs stāsta par sievieti, kura automašīnā, sēžot pasažiera vietā, nevīžo piesprādzēties. Pie stūres sēž viņas vīrs, kurš, tieši pretēji, rūpējas par savu drošību.

Blondīne paziņo, ka aiziet no vīra pie viņa drauga, līdzi ņemot bērnu, dzīvokli, vasarnīcu un mašīnu. To pavēstījusi, viņa samulsusi vaicā vīram, kāpēc tas klusē un neko neprasa pretī, bet vīrs atbild: "Man jau ir viss, kas vajadzīgs."

Izrādās, ar to viņš domājis drošības jostu - atriebīgais vīrs izraisa bezbēdīgajai blondīnei liktenīgu avāriju.

'Crazy Cola' jeb kā nogalināt garlaicību

Klipa sākumā krēslā sēdošu jaunieti glāsta trīs dīvaina paskata resnuļi pieguļošos, spīdīgos tērpos, kas līdzinās karnevāla kostīmam prezervatīva stilā. Titros lasāms, ka tie ir "slinkums", "garlaicība" un "slāpes".

Tad uz sliekšņa parādās mundrs personāžs ar kolas pudeli rokā. Abi draugi to iedzer, un sākas īsta jautrība. Iesākumā viņi izrēķinās ar trim prezervatīviem līdzīgajiem tēliem, vienam no tiem nocērtot galvu ar improvizētu pudelei līdzīgu sitamo.

Britu vērtētāji, acīmredzot pietiekami izglītojušies krievu valodā, atzīmēja, ka reklāmas šokējošākā iezīme ir tās sauklis: "замочи эту скуку" (nogalini garlaicību) tikai ar vienu burtu atšķiras no žargonā bieži lietotā teiciena "замочи эту с**у" (nogalini to kuci).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!