Ivars Klavins
Foto: Privātais arhīvs

Skandalozu slavu iemantojušais jaunais komponists un pianists Ivars Kļaviņš (attēlā), kuru sabiedrība iepazina kā vienu šova Okartes skatuve dalībniekiem, pērnā gada rudenī publiski atzina, ka ir pielicis treknu punktu citu mūziķu aprunāšanai un ar nelāgiem izteicieniem vairs nemētāsies.

Tomēr publiskajā telpā ir parādījusies ziņa, pēc kuras izlasīšanas jaunais mūziķis tomēr nav spējis valdīties, un nu Kļaviņš sava sašutuma iemeslu vēlas darīt zināmu arī plašākai sabiedrībai.

Proti, topošo komponistu no tiesas satraukusi Latvijas Avīzē lasītā jaunākā intervija ar dziedātāju Andri Ērgli, kurš nupat atzīmējis savu trīsdesmito jubileju.

"Andra Ērgļa komentārs, kurā viņš nievājoši izsakās par māksliniekiem, kuri guvuši panākumus, pateicoties tādiem televīzijas šoviem kā Talantu fabrika un Okartes skatuve, nosaukdams šo šovu absolventus par lētiem, kā arī izsmejot to, ka viņi sevi ir pasludinājuši par dziedoņiem, komponistiem un dzejniekiem, manī raisīja nopietnas pārdomas un reizē arī smaidu," sarunā ar DELFI Izklaide atklāj Kļaviņš.

"Izlasot šo cienījamā mūziķa apgalvojumu, centos internetā atrast kaut vienu dziesmu vai dzejoli, kuru būtu sarakstījis pats izcilais skatuves mākslinieks, bet man tas neizdevās.

Savukārt, ierakstot Google meklētājā, piemēram, Sabīnes Berezinas vārdu, kura saskaņā ar Andra Ērgļa vārdiem ir vien lēta dziedone, dzejniece un komponiste, acumirklī parādījās rezultāti, uzrādot vairākas dziesmas.

Šī Okartes skatuves bijusī dalībniece pati raksta dziesmas, mūziku, tekstus, izdomā dziesmu aranžijas, režisē videoklipus un perfekti prot uz skatuves uzvesties un dejot, un būtībā lieliski dara visu to, ko pats Ērglis nemaz neprot.

Šādi piemēri ir vairāki. Arī dziedātāja Aija Andrejeva, kura ir izpildījusi ļoti daudz skaistu dziesmu un prot lieliski uzstāties, kā arī pati ir uzsākusi oriģināldziesmu rakstīšanu, tautas mīlestību ieguva, tieši pateicoties šovam Talantu fabrika," analizē jaunais komponists.

"Esmu sapratis, ka, ja reiz sākam kādu aprunāt, tad tas nozīmē, ka mūsos pašos mīt skaudība. Uzskatu, ka arī Ērglim šai gadījumā kremt tas, ka par viņu cilvēki ir aizmirsuši un viņa akmens, godīgi sakot, jau ir aizripojis pirms vairākiem gadiem.

Pēc šīs vienīgās dziesmas, kas viņam sagādāja slavu, no Ērgļa puses nekas jēdzīgs vairs tā arī nav atripojis, jo visa viņa tālākā daiļrade ir stipri viduvēja.

Un, ja mēs salīdzinām Ērgļa vokālās dotības ar to pašu Igo vai Aleksu no grupas Opus Pro, kuri ir patiešām izcili dziedātāji, tad arī tur varam saskatīt vien stipru viduvējību," kritiski  nosaka Kļaviņš, piebilstot, ka mākslinieka kritizēšana gan nav traucēklis paša daiļrades attīstīšanai, un jau pavasarī klausītāju vērtējumam tiks nodots topošā komponista jaunākais muzikālais veikums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!