m_1452
Foto: Privātais arhīvs

Viena no pasaules ekskluzīvākajām dizaina viesnīcām, kurai Baltijas valstīs nav līdzīgu, atrodas Latvijā, Zaubes pagastā. Tās veiksmes stāstu, daloties arī jaunajiem uzņēmējiem noderīgās zināšanās, atklāj viesnīcas Annas Hotel saimnieks Kristaps Štrauss (attēlā).

"Viesnīca radās, balstoties pieredzē, kas tika ievākta ārpus Baltijas, piemēram, Francijā, Austrijā, Vācijā un Itālijā. Tur šāda veida viesnīcu vadīšana nekurienes vidū, pievēršot uzmanību netradicionālam interjeram, ir, ja ne ļoti izplatīts, tad samērā attīstīts bizness.

Arvien palielinās to cilvēku skaits, kuri meklē neparastas viesnīcas, kurās apmesties, tam pat kļūstot par sava veida hobiju. Tā, sekojot šīm tendencēm, arī esam atraduši mūsu viesnīcas veiksmes atslēgu," sarunā ar DELFI Izklaide atklāj Štrauss. 

"Protams, netradicionālais dizains ir viena no lielākajām viesnīcas odziņām, bet tās galveno unikalitāti rada nošķirtība no ārpasaules un kontrasts starp to, ka pie mums jābrauc pa dziļiem, gandrīz neizbraucamiem meža ceļiem, kas kļūst arvien šaurāki un šaurāki, liekot aizdomāties, vai vispār dodies pareizā virzienā.

Bet te pēkšņi cilvēku nekurienes vidū un meža dziļumā sagaida viesnīca ar kvalitatīvu servisu," stāsta viesnīcas saimnieks.

Taujāts, kā Annas Hotel izdevās noturēties apritē, nepakļaujoties ekonomiskās krīzes vilnim, kas aizmirstībai lēmis ne vienu vien viesu namu, Štrauss uzsver izplatītākās kļūdas, ko jaunie uzņēmēji mēdz pieļaut.

"Mūs krīze un pēc tās valdošie ekonomiski smagie apstākļi, ar kuriem cīnījās daudzi uzņēmumi, tik smagi neskāra, jo sekoju sākotnēji nospraustajiem mērķiem un pieturējos pie darba stila, kādu biju izveidojis jau sākumā.

Viesnīcu biznesā viens no galvenajiem panākumu priekšnoteikumiem ir tieši skaidru un laika skalā definējamu mērķu apzināšanās. Tāpat būtiski ir skaidri izplānot uzdevumus, kas jāpaveic, lai līdz šiem mērķiem nonāktu un no ceļa nenomaldītos procesa vidū. Domāju, ka tieši tas arī bija noteicošais faktors manas viesnīcas attīstībā, tā izglābjot to no neparedzama attīstības modeļa.

Tādējādi mēs neesam pārvērtušies par parastu lauku viesu māju, kur piedāvā tikai kotletes, bet turam savu latiņu iecerētajā līmenī un katru dienu strādājam, lai sasniegtu arvien jaunus panākumus un uzturētu servisu.

Tāpat mūsu veiksmes stāstā būtiska nozīme ir tam, ka esam investējuši ne tikai viesnīcā kā uzņēmumā, bet nemitīgi attīstāmies tās dizaina jomā, izvairoties no stagnācijas un domājot arvien jaunas lietas un veidus, kā pārsteigt un iepriecināt klientus, kas pie mums iegriežas vairākkārt.

Esmu pateicīgs saviem klientiem un esmu laimīgs, tos ieraugot Annās atkal un atkal," nosaka Štrauss.

"Lai gūtu panākumus viesnīcu biznesā, jāatceras arī, ka šī ir ļoti personiska industrija un uzņēmuma individuālais stāsts un personība ir jāsaglabā un jāpasniedz publikai.

Ja sākotnēji uzskatīju, ka pietiek, ja esmu uzbūvējis viesnīcu un varu vien savākt profesionāļu komandu, kas manā vietā padara administratīvo darbu, tad, uzkrājot pieredzi, esmu sapratis, ka viesnīcai ir nepieciešams saimnieks, kas virza un seko līdzi tās izaugsmei ik dienas.

Viesnīcas vadītājam pašam tajā ir jāuzturas, cik vien tas ir iespējams. No sava lolojuma nedrīkst distancēties, un Latvijas uzņēmēji ar to nereti grēko.

Viņi uzņēmumā iegulda naudu, darbojas kā privātais investors un pēc pāris gadiem nesaprot, kāpēc, mazākais, lietas tomēr nenotiek tā kā bija iecerēts vai, pēc sliktākā scenārija, viss ir pazaudēts," rezumē uzņēmējs.

"Tipiskākā kļūda, ko jaunie uzņēmēji pieļauj, ir arī savu spēku pārvērtēšana. Ir jāapzinās, ka cilvēks viens pats nevar paveikt visu, savukārt lietas, kuras nepārzini un neproti izdarīt, jāuztic profesionāļiem. To piekopju arī savā uzņēmumā. Ik dienas runāju ar darbiniekiem un esmu tiem pateicīgs par darba ieguldījumu.

Mana pieredze arī liecina, ka nedrīkst meklēt kādu, kas varbūt kaut ko saprot no, piemēram, grāmatvedības - beigu beigās vien iebrauksi ar seju dubļos. Protams, speciālistu algošana mēnesī izmaksās nedaudz vairāk, tomēr ilgtermiņā tā atmaksājas," secinājis Štrauss.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!