Šovā Jaunā talantu fabrika iepazītā daudzsološā dziedātāja Ieva Pauliņa (attēlā ar grupu) atklāj to, ka bez naudas un ietekmīgiem sakariem Latvijas jaunajiem mūziķiem iespējas izsisties ir visai niecīgas. Vairākkārt nonākusi strupceļā un vīlusies, viņa neatlaidīgi turpina iet ceļu mūzikā un cer, ka reiz izdosies īstenot sapņus.
Bez naudas un sakariem grūti
Sarunā ar DELFI Izklaidi Ieva atklāj, ka pēc šova uzsākusi patstāvīgu dzīvi- viņa mācās Latvijas Kultūras koledžā un strādā. Savas skatuves iemaņas Ieva turpina trenēt, dziedot korī, apmeklējot vokālo pedagogu, darbojoties improvizācijas teātrī un mēģinot ar grupu.
Muzikālā ziņā meitene joprojām esot sevis meklējumos, un uzver to, ka šovā gājusi ne pēc popularitātes, bet gan lai iegūtu pieredzi un mācītos. "Šovs bija obligāta pievienotā vērtība, lai tiktu pie tām zināšanām un pieredzes, ko vēlējos iegūt. Manuprāt, mēs visi izturējām pārbaudījumu - katrs ieguva to, ko bija pelnījis, nevis sasapņojies," spriež jaunā dziedātāja.
Jau skolā meitene ar draugiem izveidojusi grupu Quartet of Five, kas turpina strādāt. Grupai ir jau deviņas oriģināldziesmas, un tā regulāri koncertē. Diemžēl ierakstam vēl nepietiekot naudas.
"Man un grupai ir dažas dziesmu demo versijas, bet tas jau neskaitās. Neesmu vēl ierakstījusi nevienu dziesmu profesionālā līmenī arī tāpēc, ka, ieguldot tajā priekš manis ne mazus līdzekļus, negribu sasteigtu rezultātu tikai ķeksītim. Gribu, lai ir tā, ka pati ar rezultātu esmu apmierināta.
Kā grupa vēl šobrīd esam savas neatkārtojamības meklējumos," stāsta Ieva. Viņa ironizē, ka izsišanos šovbiznesā apgrūtina tas, ka viņas ģimenē nav neviena rokmūziķa, producenta vai Rokfellera.
Pirmais ieraksts - mammas dāvana jubilejā
"Esmu sapratusi, ka bez dotībām un vēlēšanās ļoti nepieciešami ir sakari un nauda, jo par velti nekas nenotiek, vismaz manā gadījumā. Savu dziesmu Silent Victim ierakstīju, kad mamma dzimšanas dienā uzdāvināja naudu dziesmas demo versijas ierakstīšanai, jo saprata, ka man tas ir ļoti svarīgi," skarbo šovbiznesa patiesību atklāj jaunā dziedātāja.
Jau šova laikā Ieva kļuva par vienu no mentora Edgara Kramiņa galvenajām favorītēm, un pēc šova eksperts paudis sašutumu par to, ka šādiem jauniem, daudzsološiem talantiem neļauj pierādīt sevi lielos koncertos, jo vietu jau aizņēmusi, piemēram, Aija Andrejeva. Arī Ievai šis jautājums ir sāpīgs - bez koncertiem nav iespējas gūt pieredzi.
"Uzstājoties klubos un krodziņos, protams, arī veidojas pieredze, bet tā tomēr ir citādāka, nekā tad, ja uzstājies lielas auditorijas priekšā, kur katra veiksme vai neveiksme redzama tūkstoš reižu palielinājumā, kur koncertu veido pieredzējuši profesionāļi, kur pazīstamu dziedātāju klātbūtne vien var iedvesmot.
Runājot par Kramiņa kunga teikto, patīkami dzirdēt atzinīgus vārdus par sevi, bet smeldz, ka uz tā fona kritika jādzird Aijai Andrejevai. Ja godīgi, neesmu dzirdējusi šo Aijas uzstāšanos, tādēļ man nav tiesību diskutēt par to.
Šādos gadījumos man pašai vislabāk patiktu konstruktīva kritika. Kas tieši nebija pareizi un kas jādara, lai turpmāk no tā izvairītos," spriež Ieva.
Sāpīga vilšanās - negaidīts koncerta atteikums
Nepietiekami lielās popularitātes dēļ gan gadījies piedzīvot arī ļoti sāpīgus brīžus. Ieva atceras, gadījumu, kad saņēmusi piedāvājumu kopā ar grupu muzicēt kādā jaunatklājamā bārā. Jaunie mākslinieki darbiņam piegājuši ar visu sirdi.
"Izveidojām programmu, ņemot vērā iespējamo apmeklētāju loku, telpu izvietojumu un citas lietas. Veltījam laiku mēģinājumiem, pārplānojām darba un mācību laikus.
Trīs dienas pirms uzstāšanās piezvana bāra menedžere un paziņo, ka saistībā ar to, ka nākamajā dienā uzstāsies cita daudz pazīstamāka grupa, kas tikko devusi savu piekrišanu, mūsu uzstāšanās tiek atcelta.
Ja vēlamies, tā tiek pārcelta uz nākamo mēnesi, jo radušies apstākļi, kurus šeit nevēlos komentēt. Sajūta - riebīga. Protams, ka saņēmāmies un izrullējām situāciju bez krišanas depresijā vai neatgriezenisku lēmumu pieņemšanas," skaudrās šovbiznesa aizkulises atklāj jaunā dziedātāja.
Piedāvājumi ir, naudas nav
Meklējot savu ceļu mūzikā, Ieva nonākusi pie atziņas - jaunais mūziķis var darīt visu, līdz brīdim, kad nonāk strupceļā. "Lielākā daļa jauno un cerīgo dziedātāju mācās ārzemēs, jo Latvijā akadēmiskās izglītības līmenī mūsdienīgu dziedāšanas manieri māca tikai Rīgas Doma kora skolas Džeza nodaļā.
Pirmkārt, šajā skolā ir jātiek. Vai man tas izdotos, nezinu. Redzu, cik spēcīgi dziedātāji ir daudzi, kas beiguši šo skolu. Otrkārt, daudzi nevar atļauties tikai mācīties, ir jāstrādā. Apburtais loks, kas šobrīd skar mūs visus. Un tad daudzi izvēlas piedalīties TV šovā.
Šovs bija labs tramplīns, kura izmantošanai laikam tomēr vēl nebiju gatava, jo, kā jau teicu, pirms tam biju uzstājusies tikai skolā. Tomēr mēģināt vajadzēja, un labi, ka nezināju, kā tas būs," par jauno mūziķu vājajām iespējām Latvijā stāsta Ieva.
Pēc šova viņa saņēmu ieteikumu aranžēt dziesmu Dvēsele tvīkst, un viņai piedāvāts palīdzēt procesā, bet pagaidām meitene to nevar izdarīt, jo tam vajadzīgi līdzekļi. "Un vēl mani biedē tas, ka man var nepatikt piedāvātais aranžējuma variants, pat nezinu, kā jārīkojas tādā gadījumā. Ja tam ir paredzēts notikt, tas notiks," uzskata Ieva. Atslābt viņai neļauj arī Kramiņa kunga regulārā apjautāšanās par aktualitātēm.
Attiecībā uz ielaušanos šovbiznesā, Ieva spriež, ka negrib nekur lauzties vārda tiešā nozīmē. Par spīti visam, viņa turpinās iet savu ceļu un rakstīt dziesmas. To, vai viņa kļūs par populāru dziedātāju, rādīs laiks. Katrā ziņā - Ieva gatava visādiem scenārijiem.