Sācies vasaras festivālu laiks, un nav absolūti nekādu šaubu, ka tas drīz būs pamanāms arī tautiešu Instagram, Twitter un Facebook kontos. Lai Positivus, Summer Sound un citu festivālu laikā draugus nenokaitinātu ar ierakstiem no pasākuma norises vietas, talkā nāk jomas eksperti Artūrs Mednis un Toms Grēviņš, sniedzot vērtīgus padomus par to, ko un cik daudz no festivāla publicēt sociālajos tīklos.
Plosīšanās internetā liecina par garlaicīgu pasākumu. "Ja es redzētu, ka kāds, kurš atrodas, piemēram, Positivus festivālā, katru stundu liek iekšā kādu bildi un vēl atbild uz komentāriem, es secinātu, ka festivāls ir garlaicīgs un šim cilvēkam nav draugu. Ja festivāls ir labs, būs pilnīgi normāli, ja sociālajos tīklos tā laikā neieliksi pilnīgi nevienu bildi. Telefons tev pat var būt izslēgts," uzsver Mednis.
Viņš atklāj, ka ir pilnīgi normāli kādu bildi no festivāla ielikt jau tad, kad tas noslēdzies - lai pašam sociālajos tīklos saglabājas atmiņas par to, ka būts šajā pasākumā.
Festivālu laikā atkrīt visi likumi. Grēviņš savukārt var nedaudz oponēt Mednim - ja festivāla laikā izdodas noķert labu kadru, viņš mudina nekautrēties un ar to iepriecināt arī citus, lai festivāla gars pārņem arī internetu.
"Īpašu notikumu laikā visi ikdienas noteikumi uz sociālajiem tīkliem vairs neattiecas. Un mūzikas festivāls neapšaubāmi ir īpašs notikums. Ja atrodies Positivus un gribas nošērot kādu labu bildi, nav jādomā par to, cik ilgs laiks pagājis kopš iepriekšējās bildes publicēšanas.
Mēs visi kopā radām festivāla atspoguļojumu sociālajos tīklos. Bildes no festivāla droši var šērot jebkurā daudzumā - būs forši paskatīties gan tiem, kuri ir klāt, gan tiem, kuri šoreiz nav tikuši uz festivālu vai arī tikai vēl gatavojas izbraukt," droši plosīties sociālajos tīklos, ja izdevies noķert labus kadrus, mudina Grēviņš.
Saturs svarīgāks par daudzumu. Tiesa, bezjēdzīgi dalīties ar dažādiem kadriem arī nav vajadzības - jāizvērtē tas, vai konkrētā bilde vai video varētu būt interesanti citiem interneta lietotājiem.
"Svarīgāks par daudzumu ir saturs. Piemēram, ja kāds žurnālists, kuram ir pieeja visiem beksteidžiem, katru stundu liktu sociālajos tīklos kādu interesantu video no aizkulisēm, es viņam sekotu vai arī pēc tam izietu cauri viņa postiem un visu noskatītos," likt uzsvaru uz kvalitāti mudina Mednis.
Neradīt haosu. "Nav tādu ierobežojumu, cik daudz un kāda veida bildes vēlams publicēt savos sociālo tīklu profilos. Katram pašam jārada noteikumi sev un savam profilam, lai tajā nebūtu haoss.
Bet arī tas vairāk attiecas publiskām personām. Ja konts paredzēts tev pašam un taviem draugiem, tajā vari darīt to, kas vien ienāk prātā," informē Grēviņš.
Izvērtēt citu reakciju uz savām aktivitātēm. Lai nesāktu krist draugiem uz nerviem ar savām aktivitātēm sociālajos tīklos, Mednis iesaka katram ik pa laikam pašam izvērtēt to, kāds izskatās viņa sociālo tīklu profils un cik tas interesants citiem.
"Neapdomīgi ir visu laiku spamot un likt neko neizsakošas bildes, piemēram, selfijus. Taču cilvēki ar laiku sāk saprast, ko un cik daudz ievietot. Redzot, ka cilvēki atseko, katrs pats var izvērtēt, kāpēc tas notiek.
Protams, pastāv variants, ka sekotāji turpina pielaikot profila īpašnieka neskaitāmos vienveidīgos selfijus un pat prasa vēl. Tas nozīmē, ka tie, kas seko viņa līdzi, ir tādi paši, kā viņš. Vai arī - Instagramā ir daudzi, kuri pielaiko visu, pat to, kas viņiem neinteresē," ik pa laikam izvērtēt to, kas notiek paša sociālo tīklu profilos iesaka eksperts.
Nesačakarēt dzīvi citiem. "Viens no svarīgākajiem ieteikumiem, festivāla laikā liekot bildes sociālajos tīklos - būt ekoloģiskiem pret apkārtējiem cilvēkiem. Pirms dalies ar kādu bildi vai video, kurā bez tevis ir citi cilvēki, padomā, vai tev pašam patiktu, ja cits ieliktu šādu bildi vai video ar tevi.
Nesačakarē citam dzīvi vai vasaru, ieliekot bildi vai video, kur viņš redzams kādā neērtā stāvoklī. Padomā, kā tas izskatīsies no malas un vai cilvēkam no malas tas vispār būs interesanti.
Ir lietas, kas tikai konkrētajā vietā un konkrēto draugu lokā šķiet smieklīgas. Tā lai arī paliek. Ievietojot muļķīgas bildes vai video ar citiem, tu pats sevi arī nostādi stulbā situācijā," svarīgu aspektu uzsver Mednis.
Lietot festivāla haštagu. "Ja esi festivālā un liec sociālajos tīklos ko sakarīgu, neaizmirsti pielikt haštagu #positivus, lai pēc tam arī citi cilvēki, kuri bijuši festivālā, varētu pakavēties atmiņās un izpētīt bildes.