Foto: AFP/Scanpix/LETA
Ģimene, kura ir slavena ar to, ka ir slavena – šī frāze sevī iever visprecīzāko Kardašjanu klana raksturojumu. Tieši pirms desmit gadiem – 2007. gada 14. oktobrī – startēja šovs "Keeping Up with the Kardashians", un šajā laikā Kardašjani ir kļuvuši par miljoniem vērtu impēriju.

Kur ir soma, Kardašjana kungs?

Foto: Vida Press

Pirmais Kardašjanu ģimenes loceklis, kurš kļuva slavens, nav Kima, kā tas daudziem var maldīgi šķist. Pirmo reizi Kardašjanu uzvārds skaļi pasaules medijos izskanēja 1994. gadā līdz ar ziņām par slavenā amerikāņu futbola spēlētāja Orentala Džeimsa jeb O. Dž. Simpsona bijušās sievas Nikolas Braunas-Simpsones un viņas drauga Rona Goldmena slepkavību – advokāts Roberts Kardašjans (Hlojas, Kimas un Kortnijas tēvs) bija ne tikai viens no populārā sportista aizstāvju "sapņu komandas", bet arī viens no viņa tuvākajiem draugiem.

Prāva pret O.Dž. Simpsonu kļuva par vienu no skaļākajām tiesvedībām Amerikā, un cilvēki vēl aizvien lauž šķēpus par to, vai viņš bija, vai nebija vainojams nežēlīgajā dubultslepkavībā.

Stabils balsts futbolistam gan tiesas zālē, gan stājoties pretī mediju pārstāvjiem bija viņa draugs Kardašjans, kuram pašam šī prāva dārgi maksāja – cena par drauga aizstāvību bija gan aptraipīta reputācija, gan sagandētas attiecības ar jau bijušo sievu Krisu, kura bija nogalinātās Nikolas tuva draudzene. To, cik ciešas bija abu ģimeņu attiecības, apliecina arī tas, ka Krisa 1995. gadā dzimušo meitiņu nosauca par Kendelu Nikolu, godinot noslepkavotās draudzenes piemiņu, bet Kardašjanu meitas atklājušas, ka O.Dž. Simpsonu saukušas par tēvoci.

Dokumentālajā filmā "Kardashian: The Man Who Saved O.J. Simpson" ("Kardašjans: vīrs, kurš izglāba O.Dž. Simpsonu") tiek atklāta kāda īpaši mīklaina epizode – kad sportists bija atgriezies Losandželosā no Čikāgas, kurp aizlidoja bijušās sievas slepkavības vakarā, viņš no mašīnas izcēla somu, kuru pēc tam neuzkrītoši paņēma un aiznesa Kardašjans. Iespējams, smalkajā "Louis Vuitton" somā ir bijuši pierādījumi Simpsona vainai, bet tad, kad soma beidzot nonāca tiesas priekšā, tā bija tukša, un tika pat pieļauts, ka tā ir cita soma. No liecināšanas, kas, iespējams, ieviestu skaidrību somas saturā un liktenī, pašu Robertu aizsargāja advokāta – jurista attiecības, un viņš neatbildēja arī uz uzstājīgajiem žurnālistu jautājumiem: "Kur ir soma, Kardašjana kungs?"

Foto: AP/Scanpix
Sava statusa dēļ viņam nebija arī jāatbild uz nepatīkamiem jautājumiem par sava drauga Simpsona un viņa bijušās sievas attiecībām, kurās jau agrāk bijusi piedzīvota vardarbība.

Starp citu, tiem, kurus interesē O.Dž. Simpsona bijušās sievas slepkavības un tiesu procesa stāsts, var ieteikt "Netflix" vietnē Latvijā legāli pieejamo "American Crime Story" pirmo sezonu "The People v. O. J. Simpson", kurā šaubu mocītā Roberta Kardašjana tēlā pārliecinoši iejuties Deivids Švimmers.

Pēc šķiršanās no Krisas, ar kuru pēc skandalozās Simpsona lietas viņš esot atjaunojis draudzīgas attiecības, advokāts bija divas reizes precējies. Viena no laulībām gan ilga tikai mēnesi. Roberts Kardašjans nomira 2003. gada 30. septembrī 59 gadu vecumā, zaudējot cīņu ar vēzi.

Kas ir kas – ziepju operas varoņu cienīgi raduraksti

Foto: Vida Press
Kardašjanu ģimenes līkločos ir viegli apjukt – situāciju vieglāku nepadara nedz tas, ka klanam piederīgas ir arī Dženneru dāmas, nedz tas, ka viens no ģimenes locekļiem mainījis dzimumu.

Bet patiesībā viss ir diezgan vienkārši – viss Kardašjanu klans balstās uz Krisu Dženneru, apņēmības pilnu dāmu, kura 2007. gadā nolēma nolikt savu ģimeni uz paplātes visu acīm un apspriešanai. Starp citu, tiek mēļots, ka tieši Krisa ir bijusi tā, kura parūpējusies, lai 2007. gadā vēl pirms šova "Keeping Up with the Kardashians" tiktu nopludināts Kimas un amerikāņu repera Ray J seksa video.

Krisa ir sešu bērnu māte. Hloja, Kima, Kortnija un Roberts pasaulē nāca viņas laulībā ar Robertu Kardašjanu, bet savienībā ar olimpisko čempionu desmitcīņā Brūsu Dženneru piedzima Kailija un Kendela, kuras, lai gan ir Dženneras, parasti vieglu roku tiek pieskaitītas Kardašjanu māsiņām.

Foto: Vida Press
Šie arī ir centrālie Kardašjanu šova varoņi, lai gan, protams, ģimenes kaislībās un drāmās iejaukti arī desmitiem citu personāžu, no kuriem daļa bija populāra pirms nonākšanas šī klana paēnā, bet citi slavu guva, pateicoties Kardašjanu ģimenītei, un vēlāk arī to nekautrējās izmantot.
Tiesa, vīriešiem, kuri sagājušies ar Kardašjanu klana dāmām, pārlieku viegli vis neklājas, un viņi viens aiz otra piedzīvo dažādas likstas, sākot no slīgšanas alkohola, narkotisku vielu, seksa vai citās atkarībās un beidzot ar nervu sabrukumu un nonākšanu slimnīcā. Vai dzimuma maiņu.
Zināmākā no Kardašjanu ģimenes šobrīd ir Kima, par kuras pazemojumu pilno ceļu uz slavu vairāk var lasīt šeit, bet tas, ko saskaņā ar "Google" piedāvātajiem populārākajiem atslēgvārdiem par šo ģimeni meklē interneta lietotājs latviešu valodā, redzams zemāk un liecina, ka vispopulārākais tomēr ir un paliek Kimas dupsis. Kas gan, būsim godīgi, ir tikai viens ķieģelītis Kardašjanu panākumu stāstā.
Foto: DELFI

Ikvienas meitenes kosmētikas maciņā

Foto: Vida Press
Kardašjanu impērijas nopietna sastāvdaļa ir kosmētika, kas nes miljoniem ASV dolāru lielu peļņu. Zināmākie no produktiem ir "Kardashian Beauty" matu kopšanas līdzekļi ar melno ķimeņu eļļu, Kailijas Dženneras zīmola "Kylie" komplekti lūpām un cita dekoratīvā kosmētika un pašas Kimas šovasar dibinātā zīmola "KKW Beauty" sejas kontūrēšanas komplekti, kas kļuva par īstu sensāciju – "Forbes" aprēķini liecināja, ka, pāris stundu laikā izpārdodot pirmo produktu partiju, Kima nopelnīja vairāk nekā 14 miljonus ASV dolāru.

Pašas Kardašjanu māsas grima uzklāšanu ir pacēlušas jaunā, iepriekš nepieredzētā līmenī – ja vēl nemaz ne tik sen daudzām meitenēm krāsošanās sevī ietvēra sejas krēma un pūdera uzklāšanu, tad tagad sejas "zīmēšana" ir padarīta par mākslu un prasa gluži vai arhitekta cienīgas zināšanas un iemaņas.

Tieši Kardašjanu/Dženneru sejas ir kļuvušas par ikonām, kurām līdzināties, un "YouTube" vietnē var atrast daudz video pamācību, kā, pareizi uzklājot grimu, var kaut nedaudz pietuvoties sapņu izskatam. Starp citu, arī pašai Kimai, lai "uzliktu savu seju", vajag laiku un gana daudz palīglīdzekļu.

Protams, vispareizāk to ir darīt tieši ar šīs ģimenes radītajiem kosmētikas līdzekļiem, un to mārketings ir tik spēcīgs, ka pat cilvēki, kuri ikdienā dekoratīvo kosmētiku lieto ļoti maz, kļūst ziņkārīgi – kas, nez, tik maģisks ir tajos "Kylie" lūpu spīdumos, vai arī vidējam latviešu apaļvaidzim ir iespējams tikt pie sen kārotajiem izteiksmīgajiem vaigu kauliem un kaķenes acīm un vai Kardašjanu matu līdzekļi liks tiem mirdzēt tikpat spoži kā viņām sarkano paklāju pasākumos?

Vai Kardašjanas ir arī tavā telefonā?

Foto: Vida Press

Tiem, kuri Kimu Kardašjanu pazīst tikai kā neticami populārā dupsīša īpašnieci, pārsteigums varētu būt tas, ka dāma veiksmīgi darbojas arī mobilo telefonu spēlīšu un lietotņu biznesā. Lielus panākumus guvusi 2014. gadā radītā spēlīte "Kim Kardashian: Hollywood", kurā spēlētājs var īstenot sapni par Holivudas iekarošanu.

Ne mazākus panākumus guva emociju sejiņas "Kimodži", jo miljoniem cilvēku visā pasaulē savā virtuālajā saziņā vēlējas iekļaut Kardašjanu klana populārākās pārstāves cienīgus žestus vai dzīvesstila un statusa apliecinājumus.

Sīva konkurente Kimai arī šajā jomā ir Kailija, kura pirms diviem gadiem radīja savu mobilo lietotni, piedāvājot tik nepieciešamos iepirkšanās padomus, stila konsultācijas, pamācības, kā uzklāt grimu, un citas noderīgas lietas. Lieki piebilst, ka arī tā iemantoja milzu popularitāti jauniešu vidū.

Māsas ar pilnu jaudu izmanto arī sociālo tīklu priekšrocības, tur reklamējot gan sevi un pašu radītos produktus, gan citas lietas, par ko saņem prāvu naudiņu. "Instagram" satura plānotājs "Hooper" šovasar bija aprēķinājis, ka Kima par vienu "Instagram" tīklā publicētu foto varētu saņemt 500 tūkstošus ASV dolāru, Kailija – 400 tūkstošus, bet Kendela – 370 tūkstošus ASV dolāru. No desmit labāk apmaksāto "Instagram" ierakstu sarakstā esošajām slavenībām piecas bija tieši Kardašjanu klana dāmas.

Pats sev vislabākais fotogrāfs

Foto: Vida Press

Nesaraujami jēdzieni ir arī Kardašjanas un selfiji, jo, lai gan šīs ģimenes pārstāves noteikti ierindojas starp preses fotogrāfu visvairāk bildētajām slavenībām, ar to nav gana – viņas pašas vislabāk zina, kā labi izskatīties.

Daļēji tieši Kardašjanu/Dženneru māsas ir atbildīgas par to, ka selfiju vairs nevar uzņemt šā tā – svarīgs ir gan tas, kuru sejas pusi tu pagriez pret kameru, gan tas, kādā leņķī turi telefonu, gan, protams, grims, apgaismojums, drēbes, kas tev mugurā, un stila nieciņi, kas redzami fonā. Vēl jo sarežģītāku šo uzdevumu padara lielais sekotāju skaits, piemēram, Kima "Instagram" tīklā pulcējusi 103 miljonus sekotājus, Kailijas fanu pulciņš jau gandrīz sasniedzis 99 miljonus, un viņus pievilt vai apbēdināt nedrīkst.

2015. gadā iznāca vairāk dekoratīviem nolūkiem domātā Kimas Kardašjanas grāmata "Selfish", kurā bija apkopoti viņas labākie selfiji. Tas tikai nostiprināja Kimas kā "selfiju karalienes" titulu, bet pirmās 500 numurētās un parakstītās grāmatas kopijas tika izpirktas minūtes laikā.

Šķiet, Kimu arī var uzskatīt par rekordisti "interneta salaušanā". Šeit aplūkojami daži spilgtākie piemēri, kad daiļajai dāmai tas izdevās ar vienu foto.

Kurš ir bagātākais?

Foto: AP/Scanpix/LETA

Uzskaitīt visas jomas, kurās darbojušās, darbojas vai vēl tikai plāno ielauzties Kardašjanu/Dženneru dāmas, ir praktiski neiespējami. Ar vienu šovu viņām nav bijis gana, un gadu gaitā tapuši vairāki oriģināla atvasinājumi. Kā jau tas pieņemts slavenām dāmām, izmēģināti spēki arī modes biznesā. Izmantojot TV dāvāto slavu, ar viņu vārdu saistītos uzņēmumos tiek radīts un pārdots praktiski viss – apģērbs, apavi, somas un citi aksesuāri, vingrojumu DVD, skaistumkopšanas līdzekļi, grāmatas un neskaitāmas citas lietas.

Žurnāls "Forbes" savā jaunākajā labāk pelnošo slavenību sarakstā Kardašjanu klana zināmāko pārstāvi Kimu ierindojis 47. vietā ar 45,5 miljonu ASV dolāru lieliem ieņēmumiem pērnā gada laikā. Mazā māsa Kailija nemaz ļoti neatpaliek – viņa savos 20 gados ar 41 miljonu gozējas 59. pozīcijā. Dženneru vecākā māsa Kendela pēc "Forbes" aplēsēm pērn bija nopelnījusi 17 miljonus ASV dolāru, kļūstot par trešo labāk apmaksāto modeli pasaulē gada ietvaros.

Par to, cik daudz naudas pieder šai ģimenei, ir dažādas aplēses – vieni apgalvo, ka ap 300 miljoniem ASV dolāru, izdevums "InStyle" šoruden vēstīja, ka ģimenes bagātība mērāma jau 450 miljonos ASV dolāru, bet izskanējuši arī brangāki cipari. Viens gan ir skaidrs pilnīgi noteikti – Kardašjanas/Dženneras ir labāk pelnošās realitātes šovu zvaigznes pasaulē.

Arī par to, kurš no šī klana ir pats turīgākais, domas dalās – "InStyle" pieļauj, ka tā ir māmulīte Krisa un Kardašjanu patēvs/pamāte Keitlīna, kurai pie prāvas peļņas palīdzēja tikt dzimuma maiņa un tai veltītais šovs "I Am Cait". Izdevums "Time" šoruden bija aprēķinājis, ka naudīgākā tomēr ir Kima, kuras bagātība pēc aptuvenām aplēsēm varētu būt 175 miljoni ASV dolāru, atstājot mammu Krisu otrajā vietā ar "nieka" 60 miljoniem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!