Latvijas "Instagram" influenceru top 100 jeb ietekmīgāko Latvijas "Instagram" lietotāju tops ir izveidots Mīlētāko zīmolu topa ietvaros un ir viens no šī gada jaunumiem. Vērtīgākie Latvijas "Instagram" influenceri tika paziņoti Zīmolu topa apbalvošanas ceremonijā 3. oktobrī mūzikas namā Daile.
Topā iekļuvuši gan plašākai sabiedrībai jau labi zināmi vārdi, gan ārpus "Instagram" sekotāju loka vēl maz dzirdēti, tomēr savai auditorijai nozīmīgi influenceri. Latvijas "Instagram" influenceru apkopojuma piecinieku veido: Kristaps Porziņģis (@kporzee), Laura Ķīse (@laurlaacis), Mairis Briedis (@mairisbriedis), Niklāvs Mičulis (@niklavs_) un Renārs Zeltiņš (@renarszeltins).
Influenceru tops tika radīts sadarbībā ar itāļu sociālo tīklu pētniecības un konsultāciju kompāniju "ModelTag". Katra influencera ierakstu vērtība tika noteikta, ņemot vērā sekotāju iesaisti un aktīvos kontus. Noteiktā vērtība tika salīdzināta ar tradicionālo mediju izmaksām. Respektīvi, top skaidrs, cik par tādu pašu komunikācijas efektu uzņēmējs maksātu, izvietojot reklāmu tradicionālajos medijos. Piemēram, topa uzvarētāja Kristapa Porziņģa ieraksta vērtība ir 5040 eiro Latvijā un 28 000 eiro globāli.
Cilvēki joprojām vairāk uzticas nepastarpinātai komunikācijai ar citiem cilvēkiem, nevis reklāmai medijos. Tāpēc mārketinga komunikācijā tiek meklētas aizvien jaunas iespējas, kā auditoriju uzrunāt tieši – un viena no aktuālākajām ir sadarbība ar influenceriem.
Šobrīd influenceru skaits strauji aug, un uzņēmumiem kļūst arvien sarežģītāk saprast, kurus izvēlēties par savu produktu vēstnešiem. Influenceru tops palīdz šajā jomā orientēties un noskaidrot, ar kurām "Instagram" zvaigznēm uzņēmumiem būtu sadarboties visefektīvāk.
Tops rosina arī pašus influencerus pārdomāt savu "Instagram" komunikāciju. "ModelTag" pārstāvis Karlo De Mičeli skaidro: "Mēs redzam situācijas, kad sekotāju iesaiste ir augsta ierakstiem par influenceru personīgo dzīvi. Un mazāku iesaisti, kad ieraksts ir tapis sadarbībā ar kādu zīmolu. Tas noteikti ietekmē influencera vērtību. Jo vairāk zīmolu atbilst pašiem influenceriem, jo vairāk viņu sekotāji var asociēt sevi ar tiem – jo labāk. Izvēlēties piemērotākos zīmolus noteikti ir vispareizākais ceļš."
"ModelTag" pārstāvis Karlo De Mičeli saka paldies visiem, kas iesaistījušies un izteikuši savu viedokli par topu. Atkārtoti tika pārskatīti ar uzņēmuma programmu iegūtie dati, un Evelīna Pārkere (@movieevelina) tagad ir ierindota topa 6. vietā. Karlo De Mičeli atvainojas Evelīnai Pārkerei par iepriekš kļūdaini norādīto vietu topā.
Tops tika papildināts arī ar "Instagram" lietotāju Allu Petropavlovsku (@allapetropavlovska), jo no topa tika izņemts modeles Andrejas Pejicas (@andrejapejic) vārds. Kaut gan modele bija piesaistījusi ļoti plašu auditoriju no Latvijas, tika nolemts topā atstāt tikai Latvijas influencerus.
Visu Latvijas 100 ietekmīgāko "Instagram" influenceru topu un viņu ierakstu vērtību var uzzināt šeit. Sīkāk par tā veidošanu var uzzināt intervijā ar "ModelTag" pārstāvi Karlo De Mičeli. Atgādinām, ka Mīlētāko zīmolu tops tiek veidots jau kopš 2004. gada un kalpo kā svarīgs atskaites punkts patērētāju attieksmes atspoguļošanā.