Latvijas 'TikTok' zvaigznes – māsas Lida un Elīna - 3
Foto: Publicitātes foto
Milzu popularitāti bērnu un jauniešu vidū pasaulē iemantojusi Ķīnā izstrādātā "TikTok" aplikācija, un arī Latvijā tai parādās arvien vairāk sekotāju. Liela daļa pieaugušo, iespējams, par šo sociālo tīklu vispār neko nezina, kāds varbūt pa ausu galam kaut ko ir dzirdējis, bet, ja tu esi skolas vecuma bērna vecāks, tad ir visai liela iespējamība, ka tava atvase tieši šobrīd rada kārtējo video, kurā mūzikas pavadījumā krata gurnus un plāta muti kā "popielā".

Vairumam cilvēku, izdzirdot vārdu "influenceris" vai "sociālo tīklu zvaigzne", noteikti prātā nāk "Instagram" vai "YouTube", kur netrūkst censoņu, kas, tīkojot pēc atzinības un panākumiem, ļoti piedomā pie pašu publicētā satura. Daudzi cenšas atrast savu nišu, piesaistīt sekotājus un abonētājus, iegūt pēc iespējas vairāk sarkano sirsniņu un skatījumu un, galu galā, sākt pelnīt, pateicoties dažāda veida sadarbībai vai reklāmām.

Nosaukt vismaz trīs pašmāju "jūtūberus" vai "Instagram" zvaigznes nav pārāk sarežģīti. Savukārt, taujāti par populārākajiem latviešiem "TikTok" sociālajā tīklā, pieaugušie droši vien neizpratnē sarauks pieri.

Portāls "Delfi" savus lasītājus vēlas iepazīstināt ar divām māsām – 19 gadus veco Elīnu un 27 gadus veco Lidu –, kurām ar savu publicēto saturu "TikTok" (lietotājvārds @latvian_sisters) izdevies piesaistīt ļoti iespaidīgu sekotāju skaitu – vairāk nekā 674 tūkstošus fanu, kā arī vairāk nekā 20 miljonus sarkano sirsniņu jeb "patīk" par visiem publiskotajiem klipiņiem.

Kas tas par zvēru?

Sociālajā tīklā "TikTok" ļaudis veido un dalās ar īsiem, līdz 60 sekundēm gariem radošiem un bieži vien arī komiskiem video, kuros dzied, dejo, izpilda "popielas" cienīgus priekšnesumus un dažādi aušojas. Skeči tiek papildināti arī ar dažādiem efektiem. Lai reģistrētos aplikācijā, ir jābūt vismaz 13 gadus vecam.

Ķīnas uzņēmuma "ByteDance" radītais produkts dienasgaismu ieraudzīja 2017. gadā un strauji iemantoja popularitāti. "TikTok" ir starptautisks analogs lietotnei "Douyin", kas Ķīnas tirgū tika prezentēta gadu agrāk un zibenīgi kļuva par īstu hitu.

Publiski pieejamie dati liecina, ka abas aplikācijas – "TikTok" (Ķīnā tā nav pieejama) un "Douyin" – šī gada februārī kopā pārsniedza vienu miljardu lejupielāžu.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!