Ķīnā izstrādātā aplikācija "TikTok" bērnu un jauniešu vidū Latvijā kļūst arvien populārāka, un no pašmāju "tiktokeriem" izceļas māsas Elīna un Lida, kurām ar savu kopīgo profilu @latvian_sisters lietotnē izdevies piesaistīt vairāk nekā 678 tūkstošus fanu un vairāk nekā 20 miljonus sarkano sirsniņu jeb "patīk" par visiem saviem publiskotajiem klipiem. Māsām mērķis ir skaidrs – viņas vēlas savākt miljons sekotāju un pierādīt, ka ar lieliem cipariem sociālajos tīklos var lepoties ne tikai ārzemnieki.
Sociālajā tīklā "TikTok" ļaudis dalās ar īsiem, radošiem un vairumā gadījumu arī komiskiem video, kuros tiek izpildīta "popiela", dejo, dzied un izspēlē skečus, kas ir papildināti arī ar dažādiem efektiem. Lai reģistrētos aplikācijā, ir jābūt vismaz 13 gadus vecam.
Lai gan arvien vairāk pieaugušo piereģistrējas aplikācijā, tās pamatauditorija tomēr ir bērni un jaunieši.
Arī 19 gadus vecās Elīnas un 27 gadus vecās Lidas sekotāji pārsvarā ir bērni. Māsas stāsta, ka viņu auditorija pārsvarā ir krievvalodīgie. Latvijas mērogiem pārsteidzošo sekotāju skaitu viņas ieguvušas aptuveni pusotra gada laikā – tieši pirms tik ilga laika tapa abu pirmais kopīgais video.
Viena no panākumu atslēgām, kā iegūt sekotājus un popularitāti, ir izgudrot savu "trendu" jeb novirzienu, un abām māsām tas arī izdevies. Viņas izgudrojušas savu video filmēšanas metodi – stilizētu deju, kurā tiek izmantotas tikai roku kustības –, kuru pēcāk atdarinājuši arī daudzi citi.
Māsas stāsta, ka ļoti priecājas par to, cik daudz atbalstītāju viņām izdevies sapulcēt. Tajā pašā laikā viņas uzsver – sākotnējais mērķis nav bijis savākt sekotājus. "Kad redzi, ka tavs sekotāju skaits aug, sākās tāds kā azarts. Gribas darīt vēl un vēl, lai skaitlis mainās uz pozitīvo pusi.
Elīna un Lida atzīst, ka rosīšanās virtuālajā vidē un gūtā atpazīstamība izmainījusi viņu dzīvi. "Pēdējā gada laikā mūsu dzīve kardināli mainījās. Nodarbojamies ar lietām, ko nekad neesam darījušas, mainījās mūsu paziņu un draugu loks, kā arī pašas jūtam, ka palikām drosmīgākas un citādāk skatāmies uz dažādām dzīves situācijām," tā māsas.
Netrūkst cilvēku, kas vīpsnā par blogeriem, influenceriem, "Instagram" modelēm un sociālo tīklu zvaigznēm, uzskatot, ka šīs nodarbošanās lieka laika tērēšana, tomēr, kā norāda māsas, kvalitatīva, baudāma satura izveidē ir jāiegulda liels darbs. Tajā pašā laikā svarīgi ir arī nezaudēt saikni ar realitāti.
"Ir bijušas negulētas naktis, bet mēs cenšamies pareizi sastādīt mūsu laiku, lai paspētu būt gan soctīklos, gan privātajā dzīvē. Kopš mūsu pirmā "TikTok" video mūsu auditorija nepārstāj aktīvi augt," stāsta māsas. Viņas šogad, starp citu, iestājās Biznesa, mākslas un tehnoloģiju augstskolā "RISEBA", kur studē audiovizuālo mediju mākslu.
Abas sociālo tīklu censones uzsver, ka, veidojot saturu sociālajos tīklos, pats galvenais ir to darīt ar baudu. Lai gan netrūkst jauniešu, kas mūsdienās sapņo kļūt par blogeriem/vlogeriem, Elīna un Lida norāda, ka daudzi dzīvo lielos maldos par šīm profesijām.
"Tagad par blogeri var kļūt pat tāds cilvēks, kas nodarbojas ar biznesu un ekonomiku, galvenais to darīt ar baudu un interesanti. Mēs iesakām izcelties un neatkārtot citu influenceru radīto saturu," ar vērtīgu padomu dalās māsas.