Delfi foto misc. - 74612
Foto: Privātais arhīvs
Trešdienas vakarā tiešsaistē internetā tika nosaukts jauns Latvijas influenceru ietekmes tops. Ietekmes indekss veidots sabiedrisko attiecību aģentūras "Golin Riga" paspārnē, vērtējumā piedaloties gan žūrijai, gan izmantojot kvalitatīvi kvantitatīvus mērījumus.

Indeksā noskaidroti deviņu jomu – dzīvesstils, ēdiens, skaistums, dizains, mode, izklaide, foto un video, sports, jaunatne – līderi kategorijās mikro (no 1000 līdz 10 000 sekotājiem), medium (10 000 līdz 25 000 sekotāji) un makro (no 25 000 sekotājiem).

Kopumā par valstī visietekmīgāko influenceri atzīts Niklāvs Mičulis (@niklavs), viņam seko kolorītais jūtūberis Rojs Rodžers (@boitoiroi), bet trešais – bokseris Mairis Briedis (@mairisbriedis), portālu "Delfi" informēja pasākuma rīkotāji.

Par medium kategorijas uzvarētāju sumināta stiliste, "More Than Size" portāla autore Indra Salceviča (@indrasalcevica), kura vienlaikus bija arī tiešraides vadītāja. Otro vietu šajā kategorijā izcīnījusi šarmantā aktrise Lelde Dreimane (@leldedreimane), bet trešo – spilgtā blogere Beāte Bērziņa (@betabeidz).

Mikro kategorijā par uzvarētāju noteikts vlogeris un fotogrāfs Viktors Blūms (@viktorsblums), otrajā vietā ierindojoties "YouTube" satura veidotājai Baibai Mellenbergai (@baiba.mellenberga) un trešajā – TV sejai, pasākumu vadītājam Aivim Ceriņam (@aiviscerins).

Jomas "Dzīvesstils" makro kategorijā uzvaras laurus plūcis šovmenis Renārs Zeltiņš (@renarszeltins), medium kategorijā par līderi kļuvusi stiliste, blogere Indra Salceviča (@indrasalcevica) un mikro kategorijā – jūtubere Baiba Mellenberga (@baiba.mellenberga).

Jomā "Ēdiens" par makro kategorijas līderi atzīta populārā blogere, recepšu grāmatas "Našķoties" autore Zane Grēviņa (@naskoties_zane), par medium kategorijas līderi atzīts blogeris Kaspars Virsnītis (@myfoodbloger), bet mikro kategorijas uzvarētāja ir uztura pazinēja Klinta Stasjule (@foodpreplv).

Jomā "Skaistums" makro kategorijas uzvarētājam nekvalificējās neviens no pašmāju sociālo tīklu influenceriem.

Tomēr par medium kategorijas uzvarētāju šajā jomā atzīta blogere, stiliste un make-up māksliniece Laura Valuta (@laura_valuta), bet mikro kategorijā uzvaras laurus plūkusi make-up māksliniece Jevgeņija Maršalova (@marsalovaa).

Arī jomas "Dizains" makro kategorijas uzvarētājam nekvalificējās neviens no pašmāju influenceriem, savukārt par jomas medium kategorijas līderi noteikta gleznotāja Kristīne Luīze Avotiņa (@kristineluizeavotina), bet par mikro – pazīstamā interjera dizainere Alīda Gulbe (@alidagulbe).

Jomā "Mode" makro kategorijas uzvaras laurus plūkusi apģērbu veikala īpašniece Elīna Didrihsone (@didrihsoonee), medium kategorijas uzvarētāja ir kolorītā pašmāju stiliste Žanna Dubska (@zannadubska), bet par mikro kategorijas līderi noteikta pazīstamā apģērbu dizainere Dace Krieviņa-Bahmane (@dacebahmane).

Jomā "Izklaide" par makro kategorijas uzvarētāju atzīta TV seja Lelde Ceriņa (@leldecerina), medium kategorijas līdere ir jaunā dziedātāja Patrīcija Ksenija Cuprijanoviča (@patrishamusic), bet mikro kategorijā par līderi noteikta talantīgā pašmāju aktrise Anta Aizupe (@anteeena).

Jomā "Foto&video" makro kategorijas uzvarētāja ir sabiedrībā pazīstamā TV seja un fotogrāfe Kristīne Garklāva (@kristine.garklava), par medium kategorijas līderi noteikts fotogrāfs Alvis Rozenbergs (@alchsh), bet mikro kategorijas laureāts ir fotogrāfs Viktors Blūms (@viktorsblums).

Konkurencē "Sports" makro kategorijas uzvarētājs ir pašmāju bokseris Mairis Briedis (@mairisbriedis), medium kategorijas laureāte ir akrobāte Luīze Šlihta (@luizeslihta), bet mikro kategorijā uzvaras laurus plūcis panākumiem bagātais pašmāju skeletonists Martins Dukurs (@martins_dukurs).

Visbeidzot jomā "Jaunatne" par uzvarētāju makro kategorijā atzīts blogeris Niklāvs Mičulis (@niklavs), medium kategorijā – blogere Beāte Bērziņa (@betabeidz), bet mikro kategorijā – blogeris Edgars Feščenko (@edgarfrsh).
Foto: Publicitātes attēli
Lai noteiktu Latvijas nozīmīgākos influencerus, indeksā līdztekus izmantotas vairākas metodes – starptautiska "Golin Global" metodoloģija influenceru radītā satura un sekotāju skaita analīzei, influenceru kontu analīze satura un sekotāju skaita autentiskuma noteikšanai, ko īstenoja starptautiskais "Instagram" analītikas uzņēmums "Hype Auditor", kā arī neatkarīgo ekspertu vērtējums.
Foto: Publicitātes attēli

Influenceru sniegumu vērtēja šefpavārs Elmārs Tannis, pusaudžu psihoterapeits Nils Sakss Konstantinovs, sporta raidījumu vadītājs Rūdolfs Kugrēns, TV raidījumu vadītājs, režisors, producents Rolands Laķis, žurnāla "Latvijas Arhitektūra" redaktore un arhitekte Anita Grase, žurnāla "Privātā Dzīve" galvenā redaktore Inese Mizovska, žurnāla "I'mperfect" redaktore Laura Lauziniece, žurnāla "Pastaiga" modes žurnāliste Anita Sedliņa un imidža skolas-studijas "Unastyle" dibinātāja Una Bernatoviča.

Indeksā tika analizēti influenceru personīgie konti "Instagram" platformā, analīze veikta 2019. gada decembrī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!