Blogeris un modes pazinējs Jaroslavs Barišņikovs, kurš pats pirms dažiem gadiem tika dēvēts par pašmāju influenceri, šobrīd šo terminu uzskata par apkaunojumu un negrib, ka viņu tā dēvē.
Lai arī paša Jaroslava "Instagram" konta vizītkarti krāšņo vārds "influencer", viņš pats sevi lūdz dēvēt par blogeri, nevis influenceri. Iemesls tam – Barišņikovs ir ļoti zemās domās par pašmāju influenceriem, ko arī paudis šonedēļ izdevumam "Kas Jauns".
Kā vēsta žurnāls, Jaroslavs nu aizliedzis pašam "piešūt" influencera birku, jo uzskata to par apkaunojošu apzīmējumu. Barišņikovs pauž cerību, ka "šī salašņu niša nomirs dabīgā nāvē".
Uz influenceru nomiršanu dabīgā nāvē viņu vedinot tas, kas notiekot pasaules mārketinga un reklāmas segmentā, proti, arī cienījami zīmoli nu sākot atgriezties pie tradicionālās reklāmas medijos – televīzijā, interneta portālos, žurnālos. Kādu brīdi zīmoli uzticējušies pašpasludinātajām soctīklu zvaigznēm, bet nu šis koncepts citviet pasaulē piedzīvojot norietu.
"Nāk prātā reāls gadījums ar kādu luksusa zīmolu, kas bija kapitāli izgāzies, iedodot padsmitgadniecei reklamēt soctīklos 15 000 eiro vērtu somiņu, kā rezultātā kāda reāla kliente no šā zīmola auditorijas bija patiesi aizskarta un pazemota – kāpēc gan viņai somiņa jāpērk par naudu, ja vienam dumjam skuķim, kas nav strādājis, lai šādu materiālo statusu iegūtu, pietiek to pademonstrēt soctīklos un viņai šo aksesuāru uzdāvina. Kur tad paliek eksluzīvs?" uzskata blogeris Jaroslavs.
Tāpat viņš mūsu influenceros neredz arī viedokļa līderus. "Lielākoties tie diemžēl ir salašņas, nenobriedušas personības un neizglītoti cilvēki bez profesijas," skarbs ir Barišņikovs. Viņš uzskata, ka influenceri ir gluži kā reklāmas stabi, kas nonstopā reklāmē visu pēc kārtas.
Puisis arīdzan uzsver sociālo atbildību, gan pieminot Armanda Jaunzema skandalozo vizināšanos braucoša vilciena sastāva ārpusē, gan arī vēstījumu, ko sevī ietver jaunu meiteņu aizraušanās ar seksualizētu ārieni.
"Vai skuķis ar uzpumpētām krūtīm un Donalda Daka lūpām ir labs piemērs vienaudžiem? Uzskatu, ka absolūti nē, jo šāds pārspīlēts, nedabīgs izskats, it īpaši nenobriedušām personībām, kādas arī vairumā ir šo sekotāju, rada mazvērtības kompleksus un greizu izpratni par skaituma standartiem," Jaroslavu citē "Kas Jauns".
Barišņikovs pauž prieku, ka Covid-19 krīzes laikā daudzi uzņēmumi apcirpuši naudu "influencēšanas pasākumiem. "Reklāmas jau būs arī turpmāk, taču pandēmijas laiks dauziem biznesa cilvēkiem parādīja, kas ir kas un ka influencēšana ir degradējoša un patiesībā prestižu bojājoša reklāmas forma," skaidro Barišņikovs.