MISC 2.0 - 2883
Foto: Publicitātes foto
Latvijas Televīzijā (LTV) tapusi dokumentāla filma "Influenceri" – ieskats ietekmētāju ikdienā caur Roja Rodžera un Agnijas Grigules dzīvēm. Filma ēterā būs redzama 10. novembrī pl.22.

LTV tapusi dokumentāla filma "Influenceri". Astoņus mēnešus filmas komanda dokumentējusi galveno varoņu – Latvijas pirmās "Instagram" influenceres Agnijas Grigules un populārā digitālā satura veidotāja, "drag queen" Roja Rodžera – ikdienu, kā arī aptaujāja ekspertus, pētot influenceru fenomenu 2020. gada Latvijā.

Filma ne vien pavērs durvis uz galveno varoņu domām un izjūtām, kas ierasti paliek ārpus viņu veidotā satura, bet arī skaidros, kas ir influenceri, kā notikusi interneta un sociālo tīklu attīstība Latvijā un kā tas ietekmē mūsu ikdienu.

Pieaicinātie eksperti – pusaudžu psihoterapeits Nils Sakss Konstantinovs, pētnieciskā žurnāliste Inese Liepiņa, sociālantropoliģe Agnese Cimdiņa, digitālā mārketinga speciālists Jānis Polis, zīmolu stratēģis Kristaps Siliņš, jauno mediju mākslinieks Raitis Šmits un influenceru attiecību speciālists Deniss Ševeļovs skaidros, kā digitālais laikmets ietekmē mūsu visu ikdienu. Vai tas padziļina vientulību? Paplašina slavas gūšanas iespējas? Cik nozīmīga ir medijpratība? Kā tas ietekmē mūsu psihi?

Esam laikmetā, kurā digitālo saturu jaunieši un ekonomiski aktīvie iedzīvotāji patērē teju nepārtraukti. Skatieni vērsti ekrānos gan uz ielas, gan veikalos, gan sapulču laikā un citus. Reti kurš brīdī, kad kaut kas jāgaida – apkalpošana pie veikala kases "zaļais" pie luksofora – spēj neķerties pie telefona. Liela daļa no telefonā pavadītā laika tiek veltīta sociālajiem medijiem.

"Pāreja uz digitālo vidi ir aktuāls temats visā pasaulē. Ne velti šogad iznākusī filma par sociālajiem tīkliem "The Social Dilemma" kļuvusi tik populāra. Tā ir jauna realitāte, ar jauniem spēles noteikumiem. Rodas daudz jautājumu: vai mēs spēsim izturēt šo informācijas pārsātinājumu? Kā atsijāt viltus ziņas? Kā parādīt sevi sociālajos tīklos? Savulaik ziņu spēks piederēja tam, kuram bija skaļākā balss tirgus laukumā, vēlāk – grāmatu izdevējiem, avīžu drukātājiem, nesenā pagātnē – televīzijai un radio. Tagad tas ir internets. Šī filma ir par slavenībām, kuri slavu ieguvuši tikai ar internetā publicēto saturu. Agnija un Rojs ir divdesmitgadnieki, kuri prot prezentēt sevi un pelnīt naudu kā influenceri," norāda filmas scenārija autore, LTV žurnāliste Eva Johansone.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!