MISC 2.0 - 12189
Foto: Privātais arhīvs
Pirms četriem gadiem tīkla mārketinga biznesu Latvijā uzsāka tobrīd hokejista Kaspara Saulieša sieva Katrīne. Rosoties Krievijas kompānijā "NL International", kas izplata funkcionālo ēdienu, uztura bagātinātājus un kosmētiku, Sauliete un dažas citas latvietes tikušas uz zaļa zara, taču nu kritušas sociālo tīklu lietotāju nežēlastībā, jo lielākā daļa kolektīva nav pārtraukušas reklamēt šo Krievijas uzņēmuma preci un daļa arī norobežojas no Ukrainā notiekošā kara.

Latvijā "NL International" produkciju izplata vairāki tūkstoši sieviešu. Šis Krievijā pirms 20 gadiem dibinātais uzņēmums ir viens no veiksmīgākajiem piemēriem tīkla mārketingā. Tā pamatā ir klasiska piramīdas shēma, kad cilvēki var nopelnīt, tikai iesaistot jaunus un arvien jaunus citus izplatītājus. NL aktīvi reklamējas "Instagram" vietnē, kur piramīdas augšgalā esošās izplatītājas lepojas ar greznu, bagātu dzīvi un ceļojumiem, tā kārdinot piramīdas apakšgalu, galvenokārt jaunās māmiņas.

Katrīne Sauliete un vēl dažas citas šādā veidā tiešām tikušas pie pārticīgas dzīves. Taču bizness kļuvis apdraudēts pēc tam, kad Krievija iebruka Ukrainā. Simtiem brīnumpulverīšu influenceru tas nebija šķērslis pārtraukt reklamēt produkciju, izsaucot sašutumu daudzos viņu sekotājos. Darbu turpina gan Sauliete, gan šova "Ģimene burkā" dalībniece Agrita Bindre-Blumenaua un citas, taču eksprezidenta Valda Zatlera vedekla Ruta (attēlā pa labi) to gan pārtraukusi: "Kamēr ir karš, preces no Krievijas uzņēmumiem nepasūtīšu."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!