Latvijā veikts pētījums par reakciju uz viltus ziņām influenceru profilos
Foto: Reuters/Scanpix/LETA
Latvijā vairums iedzīvotāju (87%) uzskata, ka digitālā satura veidotāji jeb influenceri ir atbildīgi par publiskotās informācijas kvalitāti un tās avota patiesumu, un katrs trešais (36%) Latvijas iedzīvotājs ir saskāries ar "fake news" influenceru profilos, secināts sabiedrisko attiecību aģentūras "Golin Riga" un kompānijas "Norstat" veiktajā pētījumā.

Saskaņā ar datiem vairums (60%) cilvēku ir skaidri pārliecināti, ka influenceri ir atbildīgi par publiskotās informācijas kvalitāti un tās avota patiesumu. Gandrīz trešdaļa (27%) respondentu apgalvo, ka digitālā satura veidotāji drīzāk ir atbildīgi.

Turpretī 6% aptaujāto domā, ka ietekmētāji drīzāk nav atbildīgi par sekotājiem komunicēto saturu, bet 3% iedzīvotāju kategoriski nepiekrīt, ka digitālā satura veidotāji ir atbildīgi par paustās informācijas patiesumu un kvalitāti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!