Par ietekmīgāko sociālo mediju satura veidotāju Latvijā "Golin Accelerators of Relevance Influenceru indeksa 2022" apbalvošanas ceremonijā atzīts influenceris Rojs Rodžers Linkevičs, kuram visos populārākajos soctīklos kopā seko nepilni 100 tūkstoši cilvēku.
Kokteiļbārā "Minox" piektdien norisinājās influenceru indeksa rezultātu paziņošana. Jauniešu vidū populārais Rojs Rodžers ieguva augstāko punktu skaitu makro kategorijā. Par otru ietekmīgāko pašmāju influenceri makro kategorijā atzīta influencere un TV seja Kristīne Virsnīte, un trešā – Beāte Bērziņa, kuru soctīklu vidē pazīst kā Betu Beidz.
Indeksā noskaidroti arī divpadsmit jomu līderi kategorijās "mikro" (no 1000 līdz 10 000 sekotājiem), "medium" (10 000 līdz 25 000 sekotāju) un "makro" (no 25 000 sekotājiem).
Ietekmīgākie 12 kategorijās
"Dizaina" makro kategorijā uzvaras laurus plūca tetovētāja Regīna Renjute, medium kategorijā par līderi kļuvusi māksliniece Elita Patmalniece un mikro kategorijā – interjera dizainere Anda Ozoliņa.
"Dzīvesstilā" par makro kategorijas līderi kronēts "Grand Prix" ieguvējs Rojs Rodžers Linkevičs, par medium kategorijas uzvarētāju atzīta satura veidotāja Alīna Heislere, un mikro kategorijas uzvarētāja ir uzņēmēja Ilze Pīlēna.
Jomā "Ēdiens" makro kategorijas līderes statusu saglabā zināmā blogere, recepšu grāmatas "Našķoties" autore Zane Grēviņa, par medium kategorijas līderi atzīta blogere Elizabete Kupča, un mikro kategorijas uzvarētāja ir konditore Diāna Goba.
Jomā "Foto un video" makro kategorijas uzvarētājs ir fotogrāfs Jānis Paļulis, par medium kategorijas līderi noteikta fotomāksliniece Liāna Brūvere, mikro kategorijas laureāts ir fotogrāfs Aleksandrs Sokolovs.
Jomas "Ģimene" makro kategorijā uzvaras laurus plūca satura autore Kristīne Dzenīte, medium kategorijā par līderi kļuvusi Karlīna Kramiņa, mikro kategorijā – jaunā māmiņa, olimpieša Māra Štromberga kundze Nataša Štromberga.
Jomā "Izglītība un pašizaugsme" makro kategorijas uzvarētājas titulam kvalificējās sertificēta uztura speciāliste Anna Rozīte. Par medium kategorijas uzvarētāju šajā jomā atzīta blogere un žurnāliste Una Ulme, bet mikro kategorijā uzvaras laurus plūcis braukšanas apmācības instruktors Ronalds Burnickis.
Jomā "Mākslas un šovbizness" par makro kategorijas uzvarētāju atzīta aizvadītā gada "Grand Prix" ieguvēja – aktrise Ieva Florence-Vīksne, arī medium kategorijas līderpozīcijā ir aktrise – Anete Krasovska, bet mikro kategorijā par līderi kļuvis reperis Rolands Čivčs jeb rolands če.
Jomā "Mode un stils" makro kategorijas uzvaras laurus plūkusi modes pazinēja Maija Silova, medium kategorijas uzvarētāja ir zīmola "M-Couture" dibinātāja Jūlija Malahova, bet par mikro kategorijas līderi noteikta influencere Kristīne Krišjāne.
Jomā "Sports un fitness" makro kategorijas uzvarētājs ir NHL vārtsargs Elvis Merzļikins, medium kategorijas laureāts ir hokeja uzbrucējs Miks Indrašis , bet mikro kategorijā uzvaras laurus plūcis jaunais basketbola spēlētājs Artūrs Žagars.
Jomā "Skaistumkopšana" makro kategorijas uzvarētājam nekvalificējās neviens no pašmāju sociālo mediju influenceriem. Par medium kategorijas uzvarētāju šajā jomā kļuvusi grima meistare Krista Zvirgzdiņa, bet mikro kategorijā uzvaras laurus plūcis satura veidotājs Martins Dzenis.
Šā gada debijas jomā "Sabiedriskā līdzdalība" makro kategorijas uzvarētājas titulu ieguva TV moderatore Kristīne Garklāva, savukārt par jomas medium kategorijas līderi noteikta sabiedriskā un politiskā aktīviste Patrīcija Anna Vavilova, bet mikro kategorijā – kultūras žurnāliste Eva Johansone.
Visbeidzot jomā "TikTok" par uzvarētāju atzīts iluzionists Edžus Kauķis.
Kā tapa jaunais ietekmes indekss
Lai noteiktu Latvijas veiksmīgākos influencerus, indeksā izmantota starptautiska, datos balstīta pieeja "Golin Accelerators of Relevance" sadarbībā ar analītikas rīku "HypeAuditor" un vienu no vadošajām pētījumu kompānijām "Norstat". Indeksā izmantota jauktā metodoloģija, kur sociālo mediju profili vērtēti pēc kvantitatīviem un kvalitatīviem mērījumiem.
Ietekmīgāko satura veidotāju sniegumu vērtēja arī neatkarīga žūrijas komanda, kuru pārstāv konkrēto jomu eksperti. Viņu vidū ir šefpavārs Raimonds Zommers, grāmatas "Stils" līdzautore Guna Leiškalne-Rokk, Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta vadītāja Dace Helmane, festivāla "Lampa" producente Lelde Prūse, žurnāla "Sporta Avīze" atbildīgais redaktors Ints Megnis, žurnāla "I'mperfekt" redaktore Laura Lauziniece, dizaina pētniece Sabīne Koklačova.
Tāpat savu viedokli pauda žurnāla "OK!" galvenā redaktore Laila Pastare, ISSP skolas vadītāja Liāna Iveta Beņķe, Rīgas Stradiņa universitātes studiju programmas "Fotogrāfija" vadītājs Alnis Stakle, imidža skolas "Una Style" dibinātāja Una Bernatoviča, dizaina studijas "Mākonis" dibinātāja Anita Grase, uzņēmuma "Olybet" operāciju vadītājs Alvis Kindzulis, mākslas konsultante Ilze Grinberga, izdevniecības "Rīgas Viļņi" valdes priekšsēdētāja Aija Šmidre, RISEBA Reklāmas un sabiedrisko attiecību katedras vieslektore Regīna Ločmele, profesionālās vidusskolas "Victoria" attīstības vadītājs Mārtiņš Korbs un stratēģijas aģentūras "White Label" partnere Tatjana Baranovska.
Ar pērnā gada influenceru indeksu var iepazīties šeit.