MISC 2.0 - 13745
Foto: Kadrs no video
No 15. maija vislatvijas koncerttūrē devušies Jolanta un Deniss Paškeviči, saviem klausītājiem par baltu velti piedāvājot apmēram stundu garu programmu "Gaisma krīt". Sarīkojumi ir bez maksas, tomēr ieejas biļetes vietā tiek lūgts parakstīties par ģimenes jēdziena nostiprināšanu Satversmē. Lai gan oficiāli priekšvēlēšanu aģitācijas periods sāksies 4. jūnijā, koncertus un to pārbraucienus nodrošina Aināra Šlesera partija "Latvija pirmajā vietā" (LPV).

No aizvadītajiem jau deviņiem koncertiem tikai dažos apmeklētāju skaits pārsniedza simt cilvēku – tas ir visai netipisks sasniegums pasākumiem, kuri tautai tiek dāvāti par velti. Pat valstpilsētā Rēzeknē sanākušo nebija vairāk kā 80. Klausītājus ir itin viegli saskaitīt, jo Šlesera partijas biedri, piemēram, mācītājs Mārcis Jencītis un Šlesera rokaspuisis Sandris Točs koncertus mēdz tiešraidē pārraidīt "Facebook" vietnē. Tajā, kā saka LPV pārstāve Līga Krapāne, Jolantas Gulbes-Paškevičas un Denisa Paškeviča sniegumu noskatoties daudzi tūkstoši cilvēku.

Tūre "Gaisma krīt" kļuvusi arī par apspriešanas vērtu tematu soctīklu asprāšu vidū. Mikroblogošanas vietnē "Twitter" tūres pārbraucieni pat skarbi nodēvēti par "Šausmu autobusu". Mākslinieki pārvietojas ar "Liepājas autobusu parka" braucamo, un Šlesera ģimenei ar šo uzņēmumu ir tieša saistība. Asociācijas ar skolas ekskursiju rodas ne vienam vien soctīklotājam:


Lai gan iepriekš Šlesers portālam "Delfi noliedza, ka koncerti ir daļa no LPV priekšvēlēšanu kampaņas, politiķis ieguldījis brangu naudas summu koncerta reklāmā un arī pats tajos uzstājas ar uzrunām. Koncertu mērķis – vākt parakstus referenduma ierosināšanai par ģimenes jēdziena nostiprināšanu Satversmē. Vajag 155 000 parakstu; kopš "Gaisma krīt" tūres sākuma divās nedēļās savākti esot 16 tūkstoši parakstu, kopējais nepilna gada laikā savāktais parakstu skaits ir 44 822, apgalvo Līga Krapāne. "Vēl priekšā 41 koncerts," apņēmības pilna ir viņa.

Vaicāta, kā tas nākas, ka bezmakas koncertu apmeklētība ir tik švaka, Krapāne iemeslus redz dabā. "Pirmais koncerts Cēsīs bija ļoti plaši apmeklēts, tāpat arī Viļakā, Krāslavā. Lielā mērā apmeklētība ir saistīta ar laika apstākļiem, kas šajā pavasarī nelutina," skaidro Krapāne un uzsver, ka daudzi cilvēki par pasākumiem nemaz neuzzina, jo mediji nesniedzot informāciju.

Koncerti gan tiek reklamēti daudzviet – par naudu un arī bez tās. To savos soctīklu kontos dara reklāmists Ēriks Stendzenieks, kurš gan pats nav LPV biedrs, taču senas draudzības vārdā atbalsta Šlesera un viņa komandas aktivitātes. Vaicāts, kāpēc tauta neraujas klausīties Paškevičus, viņš skaidro: "Pilsētnieki ir darbā, bet lauciniekiem šobrīd ir lielā "pašīšana" – sējas darbi!"

Soctīklotāju dotā palama "šausmu autobuss" autobusu gan neapstādināšot: "Tviterī, kā zināms, var atrast ne tikai šādas pērles vien. Mūsu apņēmību tas neietekmē pavisam noteikti. Katrs cilvēks, kurš iestājas par dabisku ģimeni un pamatvērtībām, skaidri zina, kādēļ to dara. Un tā ir augstākā motivācija," teic Krapāne.

Mūziķis Deniss Paškevičs uz "Delfi" jautājumu, kā pats vērtē švako tūres apmeklējumu, pauž: "Šajā kontekstā man īsti nav ko komentēt. Kā mūziķis varu piebilst, ka, pateicoties mūsu domubiedru atbalstam, kuri filmē un translē sociālajos medijos, koncertus noskatās daudzi".

Tūri organizē SIA "Riga Room Agency" – pirms diviem gadiem dibināta firma, kuras valdē ir uzņēmējs Reinis Arnicāns un saksofonists Valters Mucenieks. Uz jautājumu, cik izmaksā viens koncerts vai visi 50 kopā, Mucenieks divu dienu laikā tā arī neatbildēja.

Jāpiebilst, ka šonedēļ pie Saeimas notika pikets Civilās savienības likumprojekta atbalstam – tas paredzētu aizsargāt visas ģimenes, ne tikai vīrieša un sievietes savienību. Šo pasākumu apmeklēja vairāki simti cilvēku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!