MISC 2.0 - 14579
Foto: Privātais arhīvs

"NL kaput! Mēs veidojam jaunu veikalu, jaunus produktus un jaunu kompānijas nosaukumu, kas darbosies tikai ar Eiropas produktu. Mēs vairs nebūsim NL, bet būsim tikpat lieliski," – jūnija sākumā instagramā vēstīja influencere Katrīne Sauliete, kura Latvijā ir viena no dažām visveiksmīgākajām Krievijas kompānijas "NL International" preču izplatītājām. "Delfi" pētīja, vai patiesi solījums par aiziešanu no Krievijas ir realizējies.

Pati tīkla mārketinga kompānija "NL International" (NL) dibināta Novosibirskā pirms 21 gada un tās prezidents ir Dmitrijs Hohlovs – harismātisks pusmūža vīrietis, kurš izveidojis, kā pats izteicies, veselu impēriju. Tā darbojas 12 valstīs ar daudziem tūkstošu izplatītāju, kas piedāvā nopirkt teju visu – no funkcionālā ēdiena un kosmētikas līdz telpu uzkopšanas līdzekļiem. Pirms četriem gadiem piramīdas sistēmā iesaistījās tobrīd hokejista Saulieša kundze Katrīne, un viņas rokās bija visi trumpji: pati ir izskatīga, mutīga un jau tobrīd ar ievērojamu "Instagram" sekotāju pulku. Sauliete kopā ar savām kolēģēm regulāri devās uz Krieviju, kur piedalījās kompānijas rīkotos pasākumos – pilnā arēnā uz skatuves kāpa skaistas sievietes un iznesīgi puiši, kuri sludina savu veiksmes stāstu, proti, cik ļoti dzīve ir mainījusies uz labu pēc nokļūšanas šajā rūpalā. Visiem mērķis ir nokļūt tā dēvētajā "miljonāru klubiņā" jeb visaugstākajā statusā. Savulaik veiksmīgākajiem tirgoņiem tika dāvināti jauni mersedesi, par kuriem līzingu maksāja kompānija (bet, ja cilvēks aiziet no tīkla vai ļoti krītas viņa ražīgums, kredīta nasta pāriet uz paša pleciem). Skeptiskāk noskaņotam cilvēkam NL darboņu patoss var atgādināt sektu.

NL struktūra ir klasiska piramīda, kurā masas nodrošina peļņu augstākstāvošajiem. Jo vairāk aktīvu izplatītāju kāds spēj savākt "zem" sevis, jo augstāka ir viņa kvalifikācija un attiecīgi lielāki ienākumi. Par to, kā darbojas tīkla mārketinga bizness, atrodami daudzi video internetā, bet šis bizness ir legāls, Latvijā visai veiksmīgi darbojas vairākas tīkla mārketinga kompānijas. Tomēr tieši NL pārstāves saņēma vislielāko pārmetumu gūzmu pēc tam, kad Krievija iebruka Ukrainā. Ētiski apsvērumi un arī piemērotās sankcijas daudziem uzņēmējiem lika pārtraukt saikni ar agresorvalsti. Kara sākumā Sauliete paņēma īsu pauzīti no soctīkliem, taču tad atgriezās, lai pateiktu, ka darbu turpinās, jo Putins neesot ar šo biznesu saistīts. 2. martā NL "tēvs" Hohlovs savus padotos iedrošināja neapstāties, nepadoties un nepamest savējos: "Uzņēmuma vārdā paziņoju, ka mēs veicam visus nepieciešamos pasākumus, lai pasaules notikumi pēc iespējas mazāk ietekmētu mūsu komandas dzīvi," pauda biznesmenis.

Latvijas rosīgās "bitītes" un skandāliņš


Latvijā NL lielākās veiksminieces ir trīs – Katrīne Sauliete, Marija Vucēna un Egita Eglīte. Katrai ir savs izplatītāju atzars, kas lielākoties sastāv no jaunajām māmiņām. 

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Nosaki "Delfi" auditorijas mīlētākos autorus "Delfi autoru balsojumā 2024"!Iepazīsties ar visiem autoriem un viņu saturu ŠEIT