Kinolente - 598
Foto: Capital Pictures/Scanpix/LETA

Kino kritiķi Ouens Gleibermans un Pīters Debrē medijam "Variety" nosauc pēc viņu domām šogad sliktākās filmas un norāda, ka viņu atlasītās filmas bijušas "tik sliktas, ka gandrīz izaicināja mūs aprakstīt visus veidus, kādos tās nogājušas greizi". Tā kā abi kritiķi piedāvā savu "sliktāko filmu" piecinieku, "Kinolente" piedāvā nopelto filmu apkopojumu jauktā secībā.

"Amsterdama" ("Amsterdam")


Režisora Deivida O. Rasela filma galvenokārt tiek kritizēta par to, ka tā ir garlaicīga, nesakarīga un vienkārši kaitinoša. Turklāt kritiķi filmai pārmet, ka jau no paša tās sākuma nav skaidrs, ko tā vēlas pateikt un parādīt.

Filmas "Amsterdama" darbība norisinās 20. gadsimta 30. gadu Amerikā. Tā stāsta par trīs draugiem – ārstu, medmāsu un advokātu (atveido Kristians Beils, Džons Deivids Vašingtons un Margo Robija) –, kas nokļūst neapskaužamā situācijā, kad, kļūstot par lieciniekiem atvaļināta ASV ģenerāļa slepkavībā, tiek apsūdzēti par vainīgiem tajā.

"Minions: The Rise of Gru"


Piektā daļa filmai "Nejaukais es" pēc kritiķu domām bijusi lieka (un "šķitusi kā 105, nevis piektā daļa") un skaidri liecina, ka filmas veidotāji cerējuši panākumus gūt uz veiksmīgo pirmo daļu rēķina.

Animācijas filma vēsta par 11 gadīgo Grū, kurš ar savu palīgu armiju plāno kļūt par supernelieti. Kad Grū saņem uzaicinājumu uz noklausīšanos superneliešu komandā "Vicious 6", kas vēlas aizstāt tās dibinātāju, jaunais zēns ir sajūsmā.

"Bones and All"


Romantiskā šausmu filma, kurā piedalās Timotijs Šalamē un Teilore Rasela tiek kritizēta par to, ka tai ir vājš scenārijs un vairāk nekā divu stundu garumā sižetiski tajā teju nekas nenotiek.

Filma vēsta par mīlestību, kas uzplaukst starp diviem jauniešiem, kas dodas trīs tūkstošu jūdžu garā ceļā cauri Amerikai. Neskatoties uz viņu pūlēm, visi ceļi ved atpakaļ uz abu šausminošo pagātni, kas galu galā noteiks, vai viņu mīlestība spēs pārdzīvot domstarpības.

"Firestarter"


Par zinātniskās fantastikas trilleri "Firestarter" kritiķi saka šādi: "Kāpēc jāpārtaisa viena no sliktākajām astoņdesmito gadu Stīvena Kinga filmām? Lai pierādītu, ka var radīt vēl sliktāku tās versiju." Filma esot lēna, tā nesasniedz savu potenciālu un ir pārlieku pārpildīta ar sazvērnieciskiem sižeta pagriezieniem, kas tiek izspēlēti un parādīti "sausi".

Filmas sižeta līnija ir par vecākiem, kas izmisīgi cenšas slēpt savu meitu no federālās aģentūras, kas vēlas izmantot viņas spējas, lai radītu masu iznīcināšanas ieroci. Jaunā meitene mēģina saprast, kā viņa ieguvusi spējas ar prātu aizdedzināt lietas un, lai gan tēvs viņu iemācījis spējas kontrolēt, to darīt viņai kļūst aizvien grūtāk.

"Three Thousand Years of Longing"


Džordžs Millers tiek uzskatīts par tālredzīgu režisoru, lielākoties pateicoties viņa veidotajām postapokaliptiskajām un distopiskajām filmām "Mad Max", taču pēdējā laikā viņa darbi kļuvuši vājāki un tam par pierādījumu arī ir šī adaptācija rakstnieces A.S. Baitas īsajam stāstam "The Djinn in the Nightingale's Eye".

Apmeklējot konferenci Stambulā, doktore Aliteja Binnija sastopas ar džinu, kurš apmaiņā pret brīvību piedāvā izpildīt viņas trīs vēlēšanās. Tas rada divas problēmas: pirmkārt, viņa šaubās, vai viņš ir īsts, un, otrkārt, jo viņa ir stāstu un mitoloģijas zinātniece un zina visus stāstus par vēlmēm, kas nogājušas greizi. Džins mēģina pārliecināt zinātnieci, stāstot viņai fantastiskus stāstus par savu pagātni un galu galā viņa apmulsusī sieviete izsaka vēlēšanos, kas pārsteidz viņus abus.

"Blonde"


Atveidot tik ikonisku zvaigzni kā Merilina Monro nav viegls uzdevums, tāpēc aktrises atlase Endrjū Dominika filmai, kura adaptēta pēc Kerolas Oatesas romāna, bija teju neiespējamais uzdevums. Tomēr, ja neņem vērā problēmas, ko radījis aktrises akcents (aktrisē rit kubiešu un spāņu asinis), kritiķi uzskata, ka Ana de Armasa tiek galā labāk nekā lielākā daļa aktrišu, kas iepriekš atveidojušas šo ikonisko personību, tāpēc ne jau aktierdarbs, bet režisora viendimensionālais skatījums uz Merilinu šo sarežģītās sievietes lomu padara seklu.

Filma sniedz izdomātu ieskatu uz vienas no pasaulē lielākās zvaigznes, aktrises Merilinas Monro karjeru un dzīvi.

"Bigbug"


Režisors Žans Pjērs Žonē bieži tiek uzteikts par spēju veidot neordinārus darbus – sarežģītas, spilgtas filmas, kurās ir daudz kustīgu detaļu, taču šajā zinātniskās fantastikas komēdijā, pēc kritiķu domām, noticis īssavienojums un auditorija pakļauta aktieru pļāpāšanai un trokšņiem, bet nesniedz nekādu emocionālo atdevi, turklāt kritiķi nenovērtē, ka "filma iesprosto mūs iekštelpās ar daudziem neciešamiem personāžiem".

Filma vēsta par to, ka mājsaimniecības roboti ieslēdz mājā kādas piepilsētas iedzīvotājus, lai pasargātu viņus no androīdu dumpja.

"The Bubble"


Pat piesaistot zvaigžņu plejādi filma nav spējusi sevi attaisnot un kritiķi tai pārmet ne tikai to, ka tā pārāk cenšas būt smieklīga (tāda neesot), bet arī to, ka pandēmijas radītie sarežģījumi, ar ko saskārās arī filmu industrija, ir izspēlēti nelaikā un turklāt tas paveikts slikti. Kopumā filma saņēmusi daudz negatīvu atsauksmju ne tikai no kritiķiem, bet arī skatītājiem.

Filmas sižets ir par kādas slavenas franšīzes komandu, kas mēģina uzņemt filmas turpinājumu, atrodoties karantīnā greznā viesnīcā Anglijā.

"Spiderhead"


Zinātniskās fantastikas psiholoģiskais trilleris balstīts uz Džordža Saundersa distopiskās noveles "Escape from Spiderhead" motīviem. Pēc kritiķu domām izcilais aktieru ansamblis un labi uzrakstītais scenārijs nav pietiekams, lai kompensētu neizmantoto filmas potenciālu.

Filma stāsta par diviem ieslodzītajiem, starp kuriem rodas saikne, cīnoties ar savu pagātni modernā un greznā cietumā, kuru vada izcils vizionārs, kurš eksperimentē ar ieslodzītajiem, izmantojot prātu ietekmējošas zāles.

"The 355"


Filma "The 355" pulcē talantīgas aktrises – Penelopi Krūzu, Lupitu Njongo un Džesiku Čestainu, kuru uzdevums ir pierādīt, ka spiegu filmas nav tikai vīriešu spēles lauciņš. Viņas nav pirmās, kas cenšas lauzt šo pieņēmumu (seriāla "Nikita" ("La Femme Nikita") režisors Luks Besons tam veltījis visu savu karjeru), taču, pēc kritiķu domām, dāmām nav paveicies, ka filmas veidošana uzticēta režisoram Saimonam Kinbergam. Tiek uzskatīts, ka Kinbergs sabojājis pēdējo "X-cilvēki" ("X-Men") filmu, un arī šajā viņš spējis "Oskara balvas atzītiem aktieriem izskatīties muļķīgi".

Kad slepens ierocis nonāk algotņu grupas rokās, CIP aģente Meisona Brauna apvieno spēkus ar savu konkurenti, datorspeciālisti un psiholoģi. Kopā sievietes uzsāk misiju, lai glābtu pasauli, vienlaikus mēģinot spert vienu soli priekšā noslēpumainam personāžam, kas izseko katru viņu kustību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!