Foto: CAMERA PRESS

"Mēs prasām papildu samaksu par reģistrēto bagāžu, lai pasažieri no tās atteiktos," intervijā izdevumam "L'Economia" paziņojis aviokompānijas "Ryanair" izpilddirektors Maikls O'Līrijs. Viņa ideālajā pasaulē reģistrētā bagāža tiktu aizliegta: "Tukša telpa ir fantastiski, tā patērē mazāk."

2023. gada pirmajā ceturksnī "Ryanair" strādāja ar 633 miljonu eiro tīro peļņu, kas ir arī visu laiku labākais aviokompānijas rezultāts. Klientu skaits palielinājās par 11 procentiem, sasniedzot 50,6 miljonus. Saskaņā ar aviokompānijas 2023. gada pirmā ceturkšņa finanšu rezultātiem aviokompānija, salīdzinot ar 2022. gadu, paaugstinājusi aviobiļešu cenas par vairāk nekā 40 procentiem. Itāļu izdevumā O’Līrijs norāda, ka nevarot sniegt precīzu atbildi par aviobiļešu tālāko sadārdzinājumu: "Godīgi? Nezinu, vai cenas pieaugs. Ja sēdvietu piedāvājums samazinās, biļešu cenas palielinās. "Ryanair" jau iepriekš un par labu cenu ir iegādājusies lielāko daļu tai nepieciešamās degvielas un mēs ceram ietaupīt 450 miljonus eiro, kas varētu samazināt mūsu cenas par trīs eiro uz vietu."

Turpat O’Līrijs paziņojis, ka viņa ideālajā pasaulē pasažieri ceļotu bez reģistrētās bagāžas: "Ja cilvēki ierastos ar personīgajām mantām, ko ņemt līdzi uz klāja, mēs ietaupītu laiku un izmaksas," viņš argumentē. Tāpat kā citas aviokompānijas, arī "Ryanair" iekasē papildu maksu par reģistrēto bagāžu, un izpilddirektora arguments ir šāds: "Mēs iekasējam papildu maksu, jo vēlamies mainīt cilvēku paradumus." Tā aviokompānija mudinot cilvēkus ceļot par mazāku cenu. "Mūsu mērķis ir atbrīvoties no reģistrētās bagāžas. Lielākā daļa izmaksu ir saistītas tieši ar šīs bagāžas apstrādi. Mums ir jāpiemaksā lidostai un personālam, kas strādā pazaudēto un atrasto mantu birojos. Kā redzat, viss griežas ap bagāžu", O'Līrijs norādījis uz reģistrētās bagāžas negatīvajiem aspektiem.

Kad žurnālists pārjautāja, vai šī paradumu maiņa, viņaprāt, tik tiešām ir iespējama, O’Līrijs atbildēja apstiprinoši: "Tas jau notiek. Sākumā 80 procenti mūsu pasažieru sūtīja somas uz nodošanu, pirms 15 gadiem, pēc papildu maksas ieviešanas, – ieradums mazinājās līdz 20 procentiem. Tātad, 60 procenti mainīja savus ieradumus. Arī tāpēc, ka vidēji klienta ceļojums ilgst divarpus dienas. Viņiem tiešām nav nepieciešams ņemt līdzi tik daudz lietu. Un mums ir mazākas izmaksas. Tukša telpa ir fantastiski, tā patērē mazāk."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!