Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) iesaistījās Eiropas Komisijas (EK) organizētajās "Sweep" aktivitātēs un no 2023. gada 27. oktobra līdz 27. novembrim īstenoja influenceru komercprakses pārbaudes sociālajos medijos, galveno uzmanību pievēršot sniegtās komerciālās informācijas nošķiršanai. Tika veikta 21 influencera pārbaude, un pārkāpumi konstatēti deviņos gadījumos.
Projekta "Sweep" galvenais mērķis bija apzināt sociālajos medijos publiskoto informāciju, kas varētu tikt atzīta par maldinošu patērētājiem. Saskaņā ar EK instrukcijā norādītajiem kritērijiem, tai skaitā influenceru popularitāti un sekotāju skaitu, PTAC izvēlējās 21 pārbaudāmo influenceri. Pārbaudes tika veiktas tādos sociālajos medijos kā "Instagram", "Facebook", "TikTok" un "YouTube".
Tika veikta 21 influencera pārbaude, un pārkāpumi konstatēti deviņos gadījumos, proti, influenceri sociālajos medijos publiskoja informāciju, kas uzskatāma par patērētājiem adresētu reklāmu, tomēr attiecīgā informācija netika papildināta ar norādēm par tās komerciālo raksturu. Influenceru publiskotajai informācijai, kas uzskatāma par reklāmu, netika izmantoti atbilstoši tēmturi, piemēram, #reklāma, #reklāmraksts, #sponsorēts, #apmaksāts, #apmaksātasadarbība u.c.